Jump to content
Sign in to follow this  
jvestby

Spesielle regler på UiO nett?

Recommended Posts

Heisann.

Flyttet nylig fra Trondheim (NTNU) til Oslo (UiO) og lurte på om noen vet om det finnes noen spesielle regler for antall bytes det er lov å laste ned/opp her på UiO sitt nett ala det som er på NTNU? Og er det eventuelt andre ting en bør være obs på, slik at en slipper å bli kastet av nettet? Må poengtere at jeg bruker nettet til å sende/promotere egenprodusert media og IKKE pirat.

Heisann.

Flyttet nylig fra Trondheim (NTNU) til Oslo (UiO) og lurte på om noen vet om det finnes noen spesielle regler for antall bytes det er lov å laste ned/opp her på UiO sitt nett ala det som er på NTNU? Og er det eventuelt andre ting en bør være obs på, slik at en slipper å bli kastet av nettet? Må poengtere at jeg bruker nettet til å sende/promotere egenprodusert media og IKKE pirat.

Hei!

Jeg har vært på UiO-nettet siden 2001 og det er ikke begrensninger på opplasning/nedlastning. Du må dog være klar over at de har en veldig streng firewall på nettet, så det er mye som er styrt "utenfra".

Andre ting som kan nevnes er at det, i allefall for meg, virker som om firewallen begrenser hastigheten i filsending i f.eks. MSN/Trillian.