Gå til innhold

Hva skal jeg velge? Minikameraer..


Anbefalte innlegg

Sitter her og skal kjøpe meg et lite kamera. Det som er viktig, er størrelse og design, samt så bra bilder som mulig med de begrensningene. Er nybegynner med kamera, men vil jo få mest mulig for penga.. :hmm:

 

De som jeg synes er interessante er Nikon Coolpix S1/S2, Sony Cybershot T3/T33, Casio Exillim EX-Z50 og Fujifilm finepix Z1.

 

Liker egentlig best Z1 og S1/S2, men hvordan er bildekvaliteten og brukervennligheten dem imellom og opp mot de andre? Det skal være et "point and shoot" kamera, som ikke er så alt for tregt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser det er ditt første innlegg. Anbefaler deg å saumfare forumet og testene. Det er den eneste fornuftige måten å danne deg en oppfatning på.

 

Når du har laget deg en liste over aktuelle kamera, går du på byen og sjekker kameraene ved selvsyn.

 

Lykke til.

Endret av Sojourner1
Lenke til kommentar

Har skrapet sammen en lang liste med slike kameraer fra akam.no:

 

her

 

Har ikke satt meg sånn veldig inn i de forskjellige, i og med at jeg har gjort det for en kompis, men jeg er veldig interessert i å høre hvis noen har erfaringer med noen av kameraene.

 

Kriteriene er for min (hans) del er:

 

*Størrelse (alle på sammenligningen oppfyller disse)

*Blitz (rekkevidde, og billedkvalitet)

*Batterikapasitet

*Hurtighet (fokus, utløserforsinkelse etc)

*Videofunksjon (bør være 640*480, 30fps)

*Billedkvalitet (bør være av de bedre innenfor denne klassen)

 

Hadde vært fint hvis noen kunne komme med noen anbefalinger eller kameraer som skiller seg ut på noen av disse områdene. Alt i alt tror jeg at prestasjonene til kameraet i dårlige lysforhold kan være med og avgjøre hvilket kamera valget faller på. Sonys kameraer virker raskere, mens Fuji synes å ha kraftigere blitz.

 

Hva synes dere?

Endret av hoika
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...