Gå til innhold

Grafikk vs gameplay


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-08-11 21:32, Jaqwar skrev:

I tiden før grafikken ble så god som de siste årene, måtte spill-utviklere være mye mer kreative for å fange og holde på spillerens interesse. Dette mener jeg resulterte i mange gode ideer som gjorde spillopplevelsen til noe helt spesiellt. Nå om dagen er det så mye sludder på markedet. Det går årevis mellom gode titler og en innsnevring av spilltyper.


Man burde først lage spillene til f.eks c64,

for så å lage den ordentlige versjonen :smile:



 

Tror nå heller det at standaren har blitt hevet på alle plan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-12 10:31, n35h4u6 skrev:


Tror nå heller det at standaren har blitt hevet på alle plan.


 

pøh. spill nå til dags er stort sett eyecandy med en liten, dårlig storyline stappet inn et eller annet sted, som må patches i det uendelige før det funker ca. 90%.

 

for ti år siden utnyttet utviklerne de få megabytene de hadde til rådighet, og testet spillene grundig før de ble sluppet på markedet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 10:40, psilocybe skrev:

Quote:


Den 2002-08-12 10:31, n35h4u6 skrev:


Tror nå heller det at standaren har blitt hevet på alle plan.


 

pøh. spill nå til dags er stort sett eyecandy med en liten, dårlig storyline stappet inn et eller annet sted, som må patches i det uendelige før det funker ca. 90%.

 

for ti år siden utnyttet utviklerne de få megabytene de hadde til rådighet, og testet spillene grundig før de ble sluppet på markedet.

 

 

Var det så veldig mye å teste på spillene du referer til? :smile:.

 

"Bilde av en drage."

What do you want to do with the dragon?

Hmm, tenke.

Skrive "slay".

"Bilde av en død drage"

You have slain the dragon.

Lenke til kommentar

det er rart hvor "vant" pc spillere er blitt til pcspill standarden nå. spillene som kommer ut er uferdige, har mangler og trenger ørten patches - hadde dette vært en annen "vare" ville man løpt til butikk og krevd pengene tilbake men til pcspill så er det altså akseptabelt...

pcspill suger, det har jeg merket meg, det er unntak men generelt så synes jeg de suger i forhold til ps2 spillene mine som er kvalitetsspill.

god grafikk eller krevendes grafikk som er ett mere passendes ord er en bra ting hvis man har hardwaren, men uansett hvor god grafikken er så blir man lei grafikken den første halvtimen og vips så begynner en og tenke på gameplayet og hvis det mangler så går en lei spillet da.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen her som synes god grafikk er negativt, savner bare bra gameplay. Det er det langt mellom. Det finnes ørten kopier av spill(f.eks bilspill) som aldri tilføyer sjangeren noe nytt. De bare kaster seg over bølgen som markedet rir. Kan på mange måter sammenlignes med Hollywood(ww2, superhelt-filmer osv). Nå sier sikkert mange at det er kult. Ja sikkert helt greit i 2 timer, men ikke noe du ser igjen og igjen(el. verdt 500 kr).

 

En bra utvikling er selskaper(ID) som vier nesten alle ressurser til å lage sinnsikt fete spillmotorer de leaser ut. Dette burde frigjøre masse midler hos andre igjen til å konsentrere seg om det som faktisk er viktigst; Gameplay

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-11 21:22, perrin skrev:

Jeg mener selvsagt ikke at grafikk ikke har noe å si i spill. God grafikk er selvsagt viktig hvis den fungerer og er troverdig. En utvikler som virkelig kunne det med grafikk var Lookinglass. Det var ikke det at grafikken i Thief spillene eller Systemshock 2 var siste skrik men den fungerte perfekt i de verdenene spillene var i. De kunne det med å skape stemning, (lyden var også med på det selvsagt) og det er etter min mening noe av det viktigste i et spill. Halflife klarte jo også å kombinere grafikk med gameplay og lyd til en stemning som var helt fabelaktig


 

Helt enig. Grafikk er bare et hjelpemiddel for å skape en illusjon. Det har ikke så mye å si hvor avansert den er, så lenge den gjør jobben.

 

Eksempel:

Jeg spiller Nethack (ASCII - basert rpg) mer enn Baldurs Gate - Dark Alliance. BG - DA har utrolig fet grafikk etter min mening. Mens Nethack bare har skrift som grafikk. Allikevel er det like god stemning på Nethack.

 

Nye spill er ofte som Hollywoodfilmer, ja. Og det er vel greit, men noen ganger har jeg lyst til å lese en god bok - hvis dere skjønner hva jeg mener...

Lenke til kommentar

"Although a lot of attention has been paid to the graphics, Hollenshead told us that that is not all that they concentrated on. “The story is definitely an important part of the game.” He wants players to be part of the game, to experience the storyline of the game. In order to create an original and creative storyline, id software went as far as to employ writers to carve out a storyline, making the game more storyline-driven than the previous games. To make the game more realistic, everything occurs in real time. The entire game was then storyboarded, leading to the eventual plot present in the game now."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...