Gå til innhold

7800GTX temperatur forskjell

Frezz

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har installert både RivaTuner og Everest. Når jeg ser på tempen til GPUen så viser de programmene to forskjellige tall. Det er ca. 10 grader forskjell. Noen andre som har lagt merke til det? Hva slags temp er mest sannsynlig rett?

temp_forskjell.JPG

Endret av Frezz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sansynligvis 52grader, med tanke på at du bare har 2 grader forskjell mellom omgivelsestemperatur, og kjernetemperaturen på kortet ditt.

GPU sensorer er forsovidt notorisk unøyaktige, men du skulle ihvertfall fått samme verdi i begge programmene likevel. jeg tipper ihvertfall på at 52 grader er mer realistisk.

-Stigma

Skrevet

Jeg har et 7800GT kort som ligger på nøyaktig 50 grader. Load ligger det på mellom 65 og 70 grader. Vet ikke om GTX kortene har noe særlig stor forskjell. Eneste jeg vet er at GTX har litt større vifte.

Skrevet (endret)

53/54 grader idle på Gainward 7800GTX GS (overklokket). Kjører Cooler Master Stacker men må ha et PCI kort midt i mellom (derfor den store tempen) PCIe portene.

Endret av lavizh
Skrevet

så varmt kansje lit off topic å oppgi min men jeg gar et XFX GeForce 7800GT og det er 36-39 grader idle og 45 grader under load var en gang oppe i 50 grader men da tvingte jeg det opp skrudde av de 4 viftene i casisset mittmen der er normalt 20-30 grader inne i kabinettet mitt. og kortet er kokket 500/1200 testene er bare tatt av riva tuner kan ikke gi bilder nå sorry feil på strømforyninga lynet tok den. flax at det stoppa inne i stømforyninga hehe får ny om en uke eller to da kommer riva bilder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...