Gå til innhold

Finner ikke SATA hdd'n


pruntox

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg skaffa meg nettopp en 300gb MaXtor Maxline 3 sata harddisk. Men pcn min finner ikke denne disken... Jeg og en kamerat prøvde en av hans SATA hardisker men funket ikke det heller. Min disk funket da på hans pc...

Hovedkortet mitt er A7N8X Deluxe

xp2500

Har 1 IDE 120gb harddisk fra før av.

 

Hjelp? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du enabled s-ata, på det hk er det en jumper på hk som enabler/disabler s-ata. Samt at du må installere s-ata driverne. Når du har enablet s-ata, jumper på riktig plass, vil det dukke opp et gult tegn i enhetsbehandling om driverne ikke er ok. Last ned disse fra asus sine sider. Legg dem på hd, slik at du vet hvor de er. I enhetsbehandling trykker du oppdaterdriver, i prosessen videre velger du at du skal spesifisere hvor driveren ligger, og velger da stdet der du har lagra de nedlastede driverne.

 

edit: s-ata drivere

Er ei zip fil, må altså pakkes ut før bruk.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

en jumper på HK rett og slett. Jeg titta nettopp på det men så ikke noe som kunne minne om en jumper, viss det ikke er på baksiden da.... Nå er ikke jeg heeelt sikker på hvordan en jumper ser ut heller så..

 

Tror jeg vet hva en jumper er. En sånn liten pinn ting som står på noe annet right? Man kan ta den av og flytte den. Liten sak. Er en sånn ting et lite stykke til høyre for de 2 SATA pluggene. Jeg har jo ikke peil hva jeg skal flytte den på da... Viss det i hele tatt er rett jumper ting

Endret av pruntox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...