Gå til innhold

Tundra 1557e Centrino. Et godt kjøp?


Chrispo

Anbefalte innlegg

Er dette et godt kjøp? Skal brukes som skole PC (Programering,Java,html,systemutvikling). Hvis ikke,så vil jeg gjerne ha tips om andre PC-er. Helst ikke over 10.000,-

 

Tundra 1557e Centrino

Intel® Pentium® M 1.7GHz Prosessor "Dothan"

512MB DDR PC-333 Minne (Max 1024MB)

80GB UDMA100 Harddisk

DVD±R/RW Dual Brenner

Skjerm: 15" SXGA+ 1400x1050

Grafikk: ATI M11 Radeon® 9700 64MB

Nettverk: 54Mbit Trådløst + 10/100Mbit

Batteri: ca 4 Timer

Garanti: 2år

Vekt: 2.7KG

 

 

Montert 1 stk 512Mb minne brikke plass til 2 stk totalt.

 

 

Dimensjon:

Bredde 326mm

Dybde: 270mm

Høyde: 30mm

 

Tilkoblings porter

 

1x FireWire

 

1x Kortleser (MS & SD)

 

1x Cardbus type II

 

1x Line in/Mic in

 

1x Line ut

 

1x Paralell port

 

1x RJ-11 for modem

 

1x RJ-45 for 10/100 LAN

 

1x S-Video TV-ut

 

3x USB 2.0

 

1x VGA for ekstern skjerm/projektor

 

IR tilkopling

 

 

Pris:8595,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er ett bra kjøp mhp specs i forhold til pris, men vær obs på at maskinen ikke er verdens beste slik noen vil ha det til. Skjermen er ganske dårlig, selve PC'en er laget av litt for myk plast, så det virker litt skummelt å trykke på enkelte steder på chassiset, touchpaden er litt merkelig (er vel mer en vanesak), programvaren for hurtigtaster er litt rar (meldingsbokser om at du har slått av/på trådløst nettverk går ikke bort alltid) og den har en ganske kresen DVD-brenner. Noen klager også på dårlig lyd, men jeg syntes det var ok lyd ut fra forutsetningene.

Bortsett fra dette virker det som om den er helt grei, fin å skrive/programmere på, bra dekning på trådløs osv.

Nå har ikke jeg brukt PC'en i mer enn ca 3dager, så har ikke så mye mer av hverken ris eller ros, men poenget er at det er mange som fremstiller den som drømmemaskinen over alle, men dette er ikke helt rett

 

Christian

Lenke til kommentar
Chrjoha, du skriver at skjermen er ganske dårlig.

 

Kan du si litt mer om hva som er dårlig med skjermen?

Vurderer å kjøpe denne maskinen.

 

La meg bare først nevne at dette er min første laptop, og at min erfaring med kvaliteten på andre laptopskjermer er begrenset, og de punktene jeg nevner her kan faktisk være noe som går igjen på alle/mange andre PC'er.

 

Men; det som plager meg med skjermen er at den virker litt "blass" (i mangel av bedre ord) på en måte, vanskelig å forklare, men når jeg først startet den opp tenkte jeg "jøss, her må det være noe galt med gamma eller brightnes innstillingene", men etter å ha lekt med disse uten å få det bedre, fant jeg ut at det måtte være sånn skjermen var. Det er sikkert mange som vil argumentere med at dette er en vanesak, men jeg har LCD på den stajonære også, og sammenlignet med den ble jeg skuffet. (Den stajonære LCD'en virker liksom varmere, viss du skjønner...)

I tillegg, som det nevnes her, så er det dette med innsynsvinkel. Men i og med at de fleste sitter fremfor laptoppen sin, ser jeg ikke på dette som noe problem. Men skifter du stilling drastisk, kan du regne med å måtte stille på skjermen.

 

Men, for all del, du får mye for pengene på denne PC'en :)

 

CJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...