Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Prosjekt Hatthylle, glassfiberkasser... FULLFØRT!

Thombr86

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det hade nok hjulpet en GOD del å sette på noen porter ja, og på såppas kraftige subber (en kompis har cadence, og den skubber bra med luft) så kanskje du bør ha 2 4" porter, men dette får du nesten ta opp med de proffe her på forumet..

Det som skjer når du ikke har porter er jo at subbene vil trykke på membranen på 6x9" og få de til å vrenge/spille stygt, hvis du da ikke har de i kasse over...

ok..tror jeg satser på porter. Er ikke så mye plass mellom magnetene til 6x9 `ene og subkassen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Det hade nok hjulpet en GOD del å sette på noen porter ja, og på såppas kraftige subber (en kompis har cadence, og den skubber bra med luft) så kanskje du bør ha 2 4" porter, men dette får du nesten ta opp med de proffe her på forumet..

Det som skjer når du ikke har porter er jo at subbene vil trykke på membranen på 6x9" og få de til å vrenge/spille stygt, hvis du da ikke har de i kasse over...

Jeg trøkte mine gamle 6x9" ut av rytme pga av trykket fra basserene..

Det lukta ikke godt :p

Edit: Hørtes heller ikke bra ut :p

Endret av Pluggen
Skrevet

Vel når jeg spiller på 6x9" så høres det heller ikke bra ut :(

Må finne på noe lurt.

Men å ta for eks. 2 porter rett ifra subkassa og opp gjennom hattehylla funket det?

Subbene vil jo fremdeles lage et voldsomt trykk.

Skrevet
Men trykket vil da få muligheten til å slippe igjennom portene istedet for å trykke alt på membranene til 6x9"

joda, men hvordan ordnet han det med å åpne bagasjerommet da?

• 3 uker senere...
Skrevet

Ser jo bra ut dette. Ikke så rent ulikt det jeg selv driver med for tiden. Bare at jeg ikke bygger hattehylle.

Tror også at jeg kommer til å få problem med luft fra elementet mitt da bagasjerommet er relativt tett. Kutte hull i hattehylla er ikke et alternativ i en bil til ca. 250 000,-

Går dette greit i bilen din til vanlig? Med den subben der nede og den "tette" hattehylla? I værste fall trykker du vel ut bakruta ;) Nå har jeg sedan da, så er et tett bagasjerom, og ikke en dør bak der, men verre blir det vel å bli kvitt lufta.

Moving Mass (mengde luft som flyttes) er oppgitt til 141 liter på elementet jeg har tenkt å bruke.. Hva er dataene på ditt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...