Gå til innhold

Nytt hovedkort og CPU ca 2500+KR


Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg nytt hovedkort og CPU, tenker på Socket 939. Det er veldig mange hovedkort å velge mellom og vet ikke helt hva jeg bør velge. Har ca 3000KR liggende akkurat nå. Trenger nok en grei CPU kjøler også :)

 

Har PC3200DDR RAM som kanskje passer? Og et AGP 3DKort som også bør byttes snart, men tar hovedkomponentene først.

 

Ser nå at de fleste hovedkortene er med PCI Express x16 så jeg burde kanskje bare kjøpe det og la det ligge noen dager til jeg får skrapet sammen nok KR til et nytt 3DKort? :hmm: Skal jo spille litt på denne saken hehe, Tar vel over for AGP dette så...

Endret av Booter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skal vist være et bra kort. Har ikke testet det selv men. Stor fordell at det er vifteløst og da.Leste en plass om et adapter du kunne bruke i PCI Ekspress sporet til AGP skjermkortet ,men fant det ikke nå selfølgelig.

Men om det ikke er et dyrt skjermkort så er det vel sikkert best og skrape sammen litt ekstra og kjøpe et PCI E kort.

Lenke til kommentar
Hvilken av 939 prosessorene bør jeg satse på?

Siden du bare har 3000 kr blir dobbelkjerne cpu uaktuelt.

Du sier ingenting om hva du skal bruke pc'en din til,men jeg kommer likevel med et forslag.

 

Hovedkort:EPoX EP-9NPA+ Ultra til 975 kr.

Eller hvis du ønsker et hovedkort med SLI:Abit AN8 SLI til 1199 kr.

 

CPU:AMD Athlon 64 3500+ "Venice" eller en AMD Athlon 64 3700+ "San-Diego". Det følger cpu-kjøler med begge.

 

PC3200DDR RAM passer glimrende,hvis det da ikke er "no-name" ram du har?

Kan selvfølgelig fungere de også,men de kan også skape problemer.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Skrev ikke helt hva PC'n brukes til men det er musikk, film og så nevnte jeg litt spilling i post nr1

 

Er det veldig mye bedre med dobbeltkjerne? Hva er de sterkest på?

 

Har Crucial 512MB PC3200DDR Ram, RAM er så billig for tiden at det er mulig jeg kjøper mere snart hvis jeg trenger det også, får se etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...