gaatil Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg har behov for å lære meg hva ISO-filer er, hvordan jeg kan konvertere ISO til brukbare programmer, hvordan jeg kan lage ISO-filer av egne spill og programmer mv. Noen tips?
GeirGrusom Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 guymerrit iso ettellerannet eller google Kort forklaring: ISO er en kopi av et filsystem i én fil, i motsetning til zip/rar/arj/gz etc. er det ikke komprimert. Det brukes stort sett til å lage backup kopier av CD-er og DVD-er Til å lage dem brukes ofte UltraISO og for å bruke dem, Daemon Tools.
random_wannabe Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Bruker ISO-Maker jeg Eller, rettelse: Bruker det ikke, men har det, ettersom jeg aldri har bruk for det Tar bare 2 mb discspace..
gaatil Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 På hvilken måte kan jeg bruke deamon til å bruke iso-filen? Å kjøre den som om den er en vanlig cd? UltraISO spør også etter oppstartsfil og masse greier, det er dette jeg trenger å lese meg opp på, men ble ikke stort klokere av å google det.
Propaganda Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 du må høreklikke på deamon tools,browse etter iso filen,dermed mounte den i deamon tools... da vil det komme opp en virtuell cd/dvd rom på min datamaskin,og der kjøres iso filen. Du lurer på en måte maskinen til å tro at du har en ekstra cd/dvd rom og at du har cd'en i med det som er på den,men det er iso filen.
gaatil Skrevet 1. september 2005 Forfatter Skrevet 1. september 2005 Jeg skjønner mer og mer, men hva med oppstartfiler da? Hvis det skal fungere som et program, men jeg bare får opp en masse mapper og trs-filer når jeg forsøker å kjøre det? Jeg ser at UltraISO har funksjoner som har med oppstartsfiler å gjøre?
Authority Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Dersom du tenker på at cd'en autokjører, må du lage en autorun.inf fil i roten på iso-systemet. Når du kobler den opp som en cd, vil denne automatisk kjøre. Dersom du tenker på bootbare CD'er blir det noe helt annet, og Daemon tools vil ikke kjøre denne automatisk. Da er det faktisk bare å bruke Nero og de innebyggede funksjonene for å lage en bootbar cd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå