Gå til innhold

Mer minne til en Dell Dimension 8200


Espenhh

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Håper på litt hjelp fra kyndige folk her inne ang. minne. Har nå 256 MB minne, noe som blir litt lite i "våre dager". Går som sirup her, og må få gjort noe. Derfor lurer jeg litt på hva jeg skal kjøpe.

 

PCen min kan oppsummeres slik:

Dell Dimension 8200

Kjøpt 30/11/2001

Helt grei, men trenger mer minne og ny harddisk (det er en annen historie, tror jeg løser den selv :p )

 

Har åpnet den, og tatt en titt på minnebrikkene. Fant en "kode" på dem, og har derfor funnet ut følgende om dem:

Part number: THMR1N8E-8

Category:

-> Memory

-> DRAM

-> SDR SDRAM

-> Modules

Description:

Form = RIMM-184pin ;; Type = RAMbus ;; Density (MB) = 128 ;; Config. = 64Mx16 ;; Comp. = 8Mx16 ;; Features = Non-ecc ;; Date = 2000-09-28

 

Company: Toshiba America Electronic Components, Inc.

 

Datasheet: http://espenhh.com/midlertidig/487-12329-0...R1N8E-6-7-8.pdf

 

Føler at all denne infoen kan gi meg det jeg trenger av info om hva slags minne jeg bør kjøpe, men føler samtidig at jeg blir litt overveldet av informasjon. Derfor ønsker jeg at noen av dere skal foreslå hva jeg skal kjøpe. Helst fra komplett.no, da jeg likevel skal kjøpe noe derfra (harddisken jeg nevnte), og det er derfor praktisk og ta alt samtidig :p

 

Litt mer info:

I PCen sitter det nå to av den overnevnte minnebrikken, som er på 128 MB. Det blir altså 256 MB til sammen. Inne i PCen har jeg fire "hull" til minne, der to av dem er oppbrukt av disse minnebrikkene, mens det i de andre sitter noe dell-greier, som sikkert er noen dummy-brikker el. for at det ikke skal bli støv i kontaktene (det er i hvert det jeg har konkludert med).

 

Ønske: 1024 MB RAM eller mer. Tenker på å kjøpe en pakke med 2 x 512 MB-RAMbrikker. Så vidt jeg har forstått er det den beste løsningen. Skal jeg da fjerne de to jeg har fra før, eller kan jeg la de stå, og putte de nye i de tomme plassene, slik at jeg får enda mer minne. Blir det dårligere ytelse av det? Hva foreslår dere?

 

Pris: Helst under tusenlappen :D

 

 

På forhånd takk for alle gode svar. Forklar gjerne HVORFOR den typen brikker dere foreslår er riktig, slik at jeg vet det til neste gang. (altså hva dere ser av infoen ovenfor som sier dere at "det og det" er riktig)... Håper på svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har halvveis gitt opp dette, siden det er RDRAM som sitter i den. Det er ikke akkurat billig - hvorfor søren måtte Dell velge en minne-tekologi som skulle bli "den tapende" teknologien? *dumme dell* ;)

 

Om ingen vet om noe billig RDRAM, så tror jeg at jeg gir opp dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...