Jump to content
Sign in to follow this  
DonTomaso

Hjelp til lydinnstillinger.

Recommended Posts

Problemet er som følger. Jeg bruker musikcube (MC) til mp3, og media player classic til filmer (MPC). Slik som det er nå er volumet i MC veldig mye høyere enn i MPC, og når jeg skrur opp volumet i MPC skrur jeg samtidig opp volumet i MC. Dette gjør at jeg påfører meg hjerteattakk hver gang jeg spiller musikk etter å ha sett en film, for da er volumet enormt høyt på mp3ene kontra filmen jeg nettopp så.

I musikcube er det ingen innstillinger for "output" mens i MPC kan jeg under punktet Output velge mellom system default Nvidia Nforce audio, Directsound device, waveout device, directsound : nvidia nforce, samt null audio renderer.

Har forsøkt forskjellige settinger uten hell.

Når jeg skrur ned volumet i MPC skrur jeg også samtidig ned volumet for all digitallyd, slik det er definert i nvidia mixeren, og i Windows sin "lydinnstilling".

Jeg har en ASUS A8N Sli deluxe med integrert Realtek lydkort. Har innstallert siste nforce-drivere og det burde vel være nok? Jeg trenger ikke egne realtek-drivere, gjør jeg vel?