mrincredible Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Hei Jeg skal kjøpe meg headset/øreplugger for musikklytting. De skal brukes på lesesalen i lang tid av gangen så det er viktig at de 1) sitter godt over tid 2) ikke lekker lyd ut slik at de som sitter ved siden av meg blir forstyrret 3) sperrer lyd ute slik at jeg ikke blir forstyrret av de andre på lesesalen Jeg tenkte også å bruke dem når jeg jogger så et er fint om de sitter godt nok til det. Jeg har vurdert Creative Headphone EP630, In-Ear Plug . Noen som har erfaringer med dem eller andre som er bedre egnet? Tenkte å bruke dem sammen med en JoS-120 mp3-spiller, btw. Takker!
RS2000 Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg bruker disse stadig vekk. Gir helt suveren lyd, uansett hva de kobles til!
radiated Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg får vel komme med et par forslag :-) Siden JOS-spilleren din leverer mer strøm enn litt billigere modeller kan du prøve Sony 7506. Disse fåes på musikkforretninger, men du bør teste om volumet blir høyt nok siden de er litt mer tungdrevene enn f.eks Koss PortaPro. Prisen er drøye 1800kr, men du har vel akkurat fått studielån... Et billig og mer portabelt alternativ som har ganske god isolasjon er Sennheizer PX-200 (ca 500kr).
Bjoern- Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Nytter fint lite å jogge med slike UFO-headsets da.. Ville heller satset på de nye pluggene til Sony. De var svært behagelige å ha på, god lyd og de sitter skikkelig. Koster en 400 kr ca(Verdt det). Stor oppgradering fra tidligere plugger jeg har prøvd.
RS2000 Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Hehe, så ikke at de skulle brukes til jogging. Skumleste bare.
grungewhore Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 vil anefale koss The Plug, er meget god lyd, de sitter godt da den ytterste delen av proppene er av skomgummi som du dytter inn i øret, dette isolerer svært godt og gir fin lyd, koster ikke allverden heller.
mrincredible Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 Har du en link til de nye Sony-pluggene, Bjørn?
krister461 Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Ville heller satset på de nye pluggene til Sony. De var svært behagelige å ha på, god lyd og de sitter skikkelig. Koster en 400 kr ca(Verdt det). Stor oppgradering fra tidligere plugger jeg har prøvd. Lurer på om det er samme jeg har. (aner ikke hva de heter, men de sitter meget godt og har ekstremt bra lyd til å være plugger) er ledningen spesiell...nesten som en tråd/tynt tau?
Bjoern- Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Har du en link til de nye Sony-pluggene, Bjørn? Måtte lete litt, fant dem på Sony.no Finnes i de fleste store elektrovarebutikker.. http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...ory=HEA+Walkman Skal holde meg til disse fremover.. har hatt Koss the plug tidligere, men synes de hadde en tendens til å sige ut av øret etter kort tid. Om dette ene og alene skyldes pluggen, eller mengden ørevoks på vei ut skal jeg ikke si meg for sikker på
krister461 Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Ikke de jeg har nei...men sikkert bra disse også!
Xvani Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Har du en link til de nye Sony-pluggene, Bjørn? Han mener enten: Sony MDR-NC11 (relativt dyre?) eller mer sannsynlig: Sony MDR-EX71SL/WK (black) Sistnevnte har kommet i en nyere versjon (Sony MDR-EX80SL/WK ?) STYR UNNA DISSE!! De sitter dårligere og har en stygg bøyle som går bak øret (grunnen til at de sitter dårligere) Tror faktisk det er eneste forskjellen.... (Jeg har både sony 80, 71 og Koss The Plug. 71 er OVERLEGEN de andre...) Sjekk prisguiden for priser (evt www.dinpris.no)
krister461 Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 i tilfelle noen skulle lure, så er det nok disse jeg har: http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...ory=HEA+Walkman jeg er ihvertfall storfornøyd!
mrincredible Skrevet 1. september 2005 Forfatter Skrevet 1. september 2005 Ok, da blir det sannsynlig vis noen Sonyer eller Koss the plug. Får gå i en buttikk og se litt, tenker jeg. Takk for hjelpen!
The Real Cartoon Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Mine Shure E3c øretelefoner lekker *svært* lite lyd. De kan ihvertfall anbefales. Men de er kanskje litt dyre, ihvertfall sammenlignet med Sony og Koss. E2c er rimeligere, men de har jeg ikke prøvd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå