Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke algt merke til att det er noen dårlig T9 på den egentlig ^^ synes den er helt genial, da den er rask og slikt, jeg er vandt med Nokia 3230 og det gikk trøgt altså, spessielt vis jeg skrev melding samtidig som jeg fikk meldinger, menne denne lille tingen er helt genial...

 

Knappene på tlf, kan jo diskuteres, dette er kanskje litt smak og behag, men jeg liker dem virkelig, da det er en type gummi på dem...

 

Kammera er så der liksom, funker, men du får ikke brukt det framre kamerat utenom da du har videsamtale... men kammera er helt patetisk plasert, da du ofte holder der hvor det er,

JEg har heller ikke funnet noen funksjon som gjør att jeg kan bruke blitsen som en lampe, noe som egentlig er teit synes jeg....

 

Musikk spilleren på det er faktisk ganske bra, iaf lyden er grei ^^ ikke det att jeg er noen ekspert på det, men den er bedre enn hva den var på min Nokia 3230,

 

3G nette på den funker veldig bra, den bytter til det automatisk osv,

 

Jeg har også musikk videor på den og slikt da dette ingår, i "3" så jeg har lastett ned noen, joda disse funker disse å, men skjerm og lyd samstemmer ikke helt..

 

Head sette, synes jeg baer har blitt utrolig lækkert ^^

 

men hvordan tlf kan skrapes opp osv er jeg ikke helt sikker på, på sidene er det en slags gummi der også... så det får jeg vel bare vente å se...

 

 

noe mere dere lurer på ?

Lenke til kommentar
noe mere dere lurer på ?

5526049[/snapback]

Gi oss bilder da mann! :w00t: Altså tatt med telefonen, ikka av. :yes:

5526304[/snapback]

 

Vi skal se hva vi får til sendere idag :p nå sitter jeg på "3" kortett mitt på pc'n, har fritime på skolen, men slutter klokka 5 idag, og er hjemme rundt 19 ^^ så da skal jeg få lagt inn noe, selv om jeg ikke akkuratt er den beste fotografen da ^^

Lenke til kommentar
... selv om jeg ikke akkuratt er den beste fotografen da ^^

5526357[/snapback]

Det er vel kanskje det beste utgangspunktet for å se om kameraet er bra eller ikke... ;) Det viktigste er vel å holde telefonen så stille som mulig. Men prøv å fyr av noen bilder i dagslys også, i tillegg til innendørs. :yes:

Lenke til kommentar

Vis det er noe mere dere skal ha svar på eller jeg skal teste, så må jeg nesten ha det idag, for jeg sender tilbake tlf til "3"imorgen da de ikke hadde så god dekning her, demred så blir dette min siste dag med Nokia 6280, helt til den kommer ut med andre levrandører da.. da skal jeg kjøpe den ^^

Lenke til kommentar
JEg har heller ikke funnet noen funksjon som gjør att jeg kan bruke blitsen som en lampe, noe som egentlig er teit synes jeg....

 

Går det ikke an å aktivere den på videodelen, slik at den lyser konstant. Ja, VELDIG tungvint hvis det går på den måten ;)

5528422[/snapback]

 

Nei, det går ikke:P de tjeg svarte det går till var att bildene ikke var så bra :p men i video modus så funker ikke lampa i det hele tatt...

 

Men jeg vil bare si att det endelig har kommet automatisk tastlås igjen, noe jeg er utrolig glad for ^^

Lenke til kommentar

Mange takk for bildene, marius16. Det var veldig bra bilder til å vise styrkene og svakhetene til kameraet til 6280. Det var som jeg fryktet egentlig, for det er de samme problemene som jeg har sett tidligere (er det noen grunn til å anta at det har blitt bedre... :nei: ), altså det med en merkelig oppskarpingsalgoritme, som gjør at ting blir veldig... skurrete er kanskje beste ordet. Pelsen på hunden ser merkelig ut, og det er mange rare "artifakter" rundt greinene på trærne. Men på en annen side viser bildene har 6280 har en veldig bra fargegjengivelse. Fargene har både liv og varme, og jeg tipper at de er ganske nærme det de var i virkeligheten. Derfor antar jeg at kameraet må være veldig bra på mms.

 

Bare sånn for nysgjerrighetens skyld, kunne du tatt et par sammenlikningsbilder, der du tar bilde av samme motiv (med samme lysforhold og avstand) én gang på full oppløsning og én gang på vga (640x480)? Det ville være litt interessant å se hvordan kvaliteten på bildene på lav oppløsning er i forhold. Og kanskje sett om bildet oppskarpes og så forminskes, eller om bildet tas i liten oppløsning og likevel oppskarpes. Pretty please? :innocent:

Lenke til kommentar
Mange takk for bildene, marius16. Det var veldig bra bilder til å vise styrkene og svakhetene til kameraet til 6280. Det var som jeg fryktet egentlig, for det er de samme problemene som jeg har sett tidligere (er det noen grunn til å anta at det har blitt bedre... :nei: ), altså det med en merkelig oppskarpingsalgoritme, som gjør at ting blir veldig... skurrete er kanskje beste ordet. Pelsen på hunden ser merkelig ut, og det er mange rare "artifakter" rundt greinene på trærne. Men på en annen side viser bildene har 6280 har en veldig bra fargegjengivelse. Fargene har både liv og varme, og jeg tipper at de er ganske nærme det de var i virkeligheten. Derfor antar jeg at kameraet må være veldig bra på mms.

 

Bare sånn for nysgjerrighetens skyld, kunne du tatt et par sammenlikningsbilder, der du tar bilde av samme motiv (med samme lysforhold og avstand) én gang på full oppløsning og én gang på vga (640x480)? Det ville være litt interessant å se hvordan kvaliteten på bildene på lav oppløsning er i forhold. Og kanskje sett om bildet oppskarpes og så forminskes, eller om bildet tas i liten oppløsning og likevel oppskarpes. Pretty please? :innocent:

5528828[/snapback]

'

 

æææ, sikkert, så fort jeg klarer å bytte om på det...

Lenke til kommentar

JEg har nå snakket med "3" og det har ikke noe med deres dekning å gjøre, det har noe med mjukvaran på tlf, de har faktisk fått ganske mange klager angående denne tlf, da flere opplever samme problem som meg, tlf samtaler bare avbrytes, dekning bare forsvinner, så du må slå av og på tlf osv... og tlf slår seg bare av, dette er vist noe nokia jobber hardt med nå.. og det skulle komme ut en ny mjukvara om omlag 2 veckor...

 

Så jeg er litt i tvil om det stemmer, er det bare dårlig dekning her så vil det ikke hjelpe meg noe å få ny mjukvara, men er det bare mjukvara så blir det jo bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...