Gå til innhold

Bygge pc til musikk studio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermkort, kommer litt an på om du skal spille av og til på den PC'en? Hvis spill er utelukket så er Matrox topp ja, enig med stoney der. Selv har jeg dette kortet som ikke lager en lyd og yter bra i alt inkludert spill: http://www.mamoz.no/produkt/GV%2DNX66T128V...00GT_128MB.html

Dessverre har det bare en DVI, men ellers er det topp og yter bedre enn de fleste 6600GT-kort pga bedre minne. Kjølern vises dårlig på bildet der, det har heatpipe og to ekstra kjøleribber på baksiden.

 

Osse: Det er dessverre ikke så enkelt som at Pentium D lager mer støy, på moderat belastning er det nok omvendt av hva du sier siden D830 har C1E og EIST som faktisk virker, mens X2 har en cool'n'quiet som kan lage problemer hvis aktivert. X2 3800+ har sikkert en nyere stepping, får håpe de har løst problemet der.

Lenke til kommentar

cpu lager ikke støy, dersom pentium holder seg med lave tempraturer er de vel greie nok, Lager den mer varme i kabinettet, i dette tillfellet AC T1 så blir det mer støy, da samtlige 4 vifter i det kabinettet er temp styrt. Og så vidt jeg har lest trekker Pentium D rimelig mye strøm, noe som utvikler mer varme.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Jeg kjenner AC T1/T2 meget godt, da jeg har bygget 6 maskiner basert på det kabinettet, er et meget støysvakt kabinett. Det har imidlertid ikke plasser for flere en de 4 viftene som medfølger.

 

Dersom Cpu vifta går på mer en 1900 rpm ved load og er 80x80 mm vil det være den mest bråkete vifta i det kabinettet. De andre 4 viftene har en mask rpm på 1900 og er knapt hørbar , selv på full spinn.

 

Så mener du at en Pentium D ikke vil utvikle mer varme og du har en cpu kjøler som holder seg under 1900 rpm, så er den like støysvakt som et A64 system. Benytter du f.eks boks kjøleren til en 64-3200 så er det den eneste vifta du hører i det kabinettet, boxed vifta spinner på 2500 , husker jeg ikke feil.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

På full belastning lager den alltids litt varme, men kan garantere at de fleste ville blitt overrasket over hvor lite kabinettkjøling som skal til, en 120mm vifte på lav fart holder fint selv når begge kjerner og skjermkort tynes for fullt (men da blir min 350W PSU LITT støyende ja, overdøver CPU-vifta og vel så det)

Lenke til kommentar

i AC kabinettet er det 2 x 80x80 mm vifter som blåser gjennom strømforsyninga, og 2 x 80x80 mm vifter som drar ut luft oppe i kabinettet, disse viftene er som sagt ikke hørbar før de kommer opp i en 1500 + i rpm. Disse har også en maks rpm på 1900, husker jeg n

 

Med en AC silencer Ultra TC på en 64-3000 + starter faktisk ikke opp, mer en ved gjeven mellomrom, da for å spinne noen få omdreininger , for så stoppe, dvs , den cpu vifta spinner ikke opp før cpu temp går over 32 c

 

Men skal han kunne nyte det fabelaktige kabinettet AC T1 er så bør dere vel gi han råd for riktig cpu kjøler til en pentium :)

 

Som sagt ingen vifter i T1 spinner med mer en max 1900 rpm på full load, alt annet vil være å gjøre skam på et slikt kabinett.

Lenke til kommentar

Ja skulle gjerne gitt råd om cpu-kjøler til Pentium D, men prosjektet mitt med Zalman 7700Cu feilet, måtte velge mellom for mye støy på lav belastning eller å ikke få til å kjøre den på fullt i mer enn kanskje 20 minutter. Viftestyringa på HK mitt klarte ikke å regulere vifta langt nok ned til et behagelig idle-nivå uten hjelp av Fanmate2, og med fanmate2 klarte den ikke å regulere nok opp til å kjøle nok på full load. Bør ha CPU-kjøler med 4-pins vifte for å få mer avansert viftestyring, inntill jeg finner en med det vil jeg trolig beholde boxed-vifta, den ER bra men går på 2700rpm på fullt, 1140 til vanlig. Vanlige programmer klarer ikke å belaste nok til at det blir støy-problem likevel, må kjøre flere tunge prosesser eller noe som utnytter begge kjerner før det blir særlig merkbart. Mulig jeg prøver en Vapochill Micro i løpet av måneden, men er egentlig fornøyd slik det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...