Gå til innhold

Dell Lattitude D810, treg oppstart av Windows


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en ny pc fra DEll, problememt med den er oppstarten, starter helt fint til jeg logger meg inn i windows xp med mitt brukernavn og passord, deretter er det bom stille, pc'en er ustabil og vrang i ca. 5 minutter. nettverksikonene kommer ikke opp på nedre høyre hjørne, og når de kommer fram etter 5 minutter så fungerer pc'en 100 % normal. det ser ut som det er noe galt med nettverks instillingene som ikke fungerer, har installert de nyeste driverene til nettverkskortene (trådløs og vanlig), reinstallering av XP hjelper ikke, samme problemet dukker opp igjen. det tar også litt tid å slå av, ca. 1-2 miutter å slå den av. pc'en er av type D810. har kjørt det vanlige med spyware og antivirus.

 

i oppstarten har jeg følgende programmer i msconfig:

rundll32

atiptaxx

qttask

nerocheck

logi_Mwx

pccntmonOfficescan antivirus)

Quickset

apoint

msnmsgr

bluetooth manager

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette, frustert

 

Edit: i løpet av de 5 minuttene så får ikke jeg lov til å gå inn på nettverksinstillinger.

Endret av Stinmaker
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om ett nettverkskort prøver å hente en IP. Så vidt jeg vet er det trådløst nettverkskort i tillegg på denne type maskin. Prøv å disable begge nettverkskortene og reboot.

 

Men du må ta en titt i hendelseslisten (event viewer):

Start -> Instillinger/Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Event Viewer/Hendelsesliste.

 

Les hva som står i tidsperioden logon -> start av shell. Det er da alt skjer.

 

Helsike... dette var i august.

Endret av Jonas Drange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...