Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Advarsel! Dette blir langt og er knotete skrevet, men håper noen forstår hva jeg mener.

 

Magen min er vel ikke akkurat bortskjemt med det ypperste av det ypperste av gear. Gearet er helt OK, men heller ikke mer enn det. Noe er drops/rewards, noe er kjøpt på AH. Mesteparten er grønt, men også litt blått. Jeg trives aller best alene og ser på meg selv som en nokså crappy gruppespiller, og har derfor aldri vært med på instancer. Etter det jeg forstår er det nettopp der man har de største sjansene til å få tak i godsakene.

 

Som de fleste andre så vil jeg jo ha så bra gear som mulig, og her trenger jeg råd. Med tanke på at jeg aldri har vært med på instancer, og, at det kanskje heller aldri blir aktuelt, hvor bra gear kan jeg egentlig håpe på å få? - og ikke minst: hvor/hvordan får jeg tak i det? Jeg har allerede spart nok gull til flying mount når den tid kommer, så jeg er villig til å bruke det som måtte være nødvendig på AH for å kjøpe noe dersom godt gear i det hele tatt kan kjøpes for gull. Kom gjerne med helt konkrete eksempler på et fullt sett med bra Mage-gear. Jeg ønsker mest mulig dmg, pluss enda mer dmg, pluss enda mer dmg..... :)

 

- Mage

- lvl65,7 (pr. dags dato)

- PvE

- fullblods fire, og har (foreløpig) ingen umiddelbare planer om å

  respecce da jeg synes det funker bra for meg.

- spiller 99,9% solo

- HP ca. 4600

- Mana ca. 6600

  (begge ubuffet)

--------------

En annen ting jeg lurer på når det gjelder statsene på gear. Eksemplene under er fra mitt eget gear.

 

Head

¯¯¯¯

+21 int

+25 spell damage and healing

+21 spell critical strike rating

 

Shoulder

¯¯¯¯¯¯¯¯

+15 int

+17 spell damage and healing

+15 spell critical strike rating

 

Summeres verdiene på gearet sammen slik at jeg for disse to får: +36 int, +42 spell damage and healing og +36 spell critical strike rating?

 

Ser forresten ingen heller problemer med å kjøpe lvl70 gear allerede nå om jeg skulle komme over noe bra, men jeg må føle meg trygg på at det er nettopp det: bra.

8180380[/snapback]

 

Først: Pvp har mye bra gear nå (Arena, og epic lvl 70 rewards for honour) Mrn dette er da PVP gear med shitloads med stamina, ikke noe for pve altså.

 

Viss du skal gjøre pvp MÅ du respecce Frost med in hp (Jeg har 8,2khp og 10kmana ubøffa og blir fortsatt nuka ganske fort som fire, men som frost har jeg veeldig god kontroll med all den hpen)

 

Ja gearverdiene blir summert slik.

 

Når det gjelder gear så kan du ikke kjøpe mye bra på AH, men det er noe crafted som er ganske bra, og så kan du alltids gjøre pvp. Men inststance er en veldig god start :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Pazaak at pvp funker _dårlig_ med din hp. Har 475 spelldamage, 6.1khp og 6.4kmana(elno) unbuffed på lvl 67. Det funker fett i pvp, men så er frost skikkelig survivalspec også da :)

 

Med 4.5k hp har du vel over 600spelldamage?

 

Angpående å kjøpe gear for lvl 70.. Det eneste som er vits i å skaffe før level 70 er tailoring epics. (men er vel ingen som klarer skaffe seg disse før 70 uansett :p)

 

Det beste gearet for lvl 70 pve dropper i instance, og det beste pvpgearet får du i arena og pvp.

 

EDit. Ser utifra gear at du bare fokuserer på crit og +dmg på gear, som jo er supert når det gjelder å levle. Men, de skuldrene der så rimelig outdated ut, har jeg rett? Får jo bedre i quest på lvl 60 ..

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

http://www.wowhead.com/?item=25718 - Hellfire Ramparts quest.

http://www.wowhead.com/?item=25711 - Blood Furnace quest.

http://www.wowhead.com/?item=31717 - Hellfire Peninsula quest.

http://www.wowhead.com/?item=28075 - Hellfire Peninsula quest.

http://www.wowhead.com/?item=25777 - Nagrand quest.

http://www.wowhead.com/?item=25714 - Blood Furnace quest.

http://www.wowhead.com/?item=25541 - Coilfang Reservoir quest.

 

Noe å starte med iallefall :)

Lenke til kommentar
Alternativ til brukbar lvling build da? Vet bare at den jeg har nå ikke funker. (;

8193318[/snapback]

 

God leveling er ikke ensbetydende med høy dps per mob, men kanskje heller dps per time (eller session).

 

Jeg har hatt mye hell med 20/0/41 builden min (i pve), kombinert med litt variert garderobe kan jeg ta maange mobs før jeg blir tørst, eller ha høyere dps for å soloe eliter eller andre tøffinger.

 

I tette områder tar jeg(eller vi) 4 mobs mens Water Elemental er oppe (45s). Den er også gull verdt for å tappe neste mob mens jeg gjør ferdig en annen. For eksempel når det er trangt om saligheten på elemental plateau. :)

Lenke til kommentar

Counterspell er en kjekk sak mot caster mobs, vel og merke de gangene jeg får til å bruke det - det er det nemlig ikke bestandig jeg gjør. Jeg vet ikke helt hva jeg gjør galt, om det er noe med timingen min, eller hva.

 

I Nagrand er det noen Ogre Shamaner som "står i vegen" for at jeg skal få fullført en quest, men de har drept meg to ganger nå. De gjør helt sinnsyk skade og jeg har lyktes ganske så dårlig å bruke counterspell på dem. Noen ganger går det bra, andre ganger ikke fullt så bra.

 

Akkurat når skal det brukes? Som aller første spell, eller skal jeg vente til jeg ser/hører at mobben er iferd med å forberede noe skummelt?

Lenke til kommentar
Counterspell er en kjekk sak mot caster mobs, vel og merke de gangene jeg får til å bruke det - det er det nemlig ikke bestandig jeg gjør. Jeg vet ikke helt hva jeg gjør galt, om det er noe med timingen min, eller hva.

 

I Nagrand er det noen Ogre Shamaner som "står i vegen" for at jeg skal få fullført en quest, men de har drept meg to ganger nå. De gjør helt sinnsyk skade og jeg har lyktes ganske så dårlig å bruke counterspell på dem. Noen ganger går det bra, andre ganger ikke fullt så bra.

 

Akkurat når skal det brukes? Som aller første spell, eller skal jeg vente til jeg ser/hører at mobben er iferd med å forberede noe skummelt?

8196960[/snapback]

 

Uten imp Cs må du bruke den MENST moben/playeren caste spellen

Lenke til kommentar
Uten imp Cs må du bruke den MENST moben/playeren caste spellen

8197080[/snapback]

 

Akkurat. Det var det jeg trodde, og er slik jeg har funnet ut at det må gjøres også, men det var godt å få det bekreftet.

 

Om det vil hjelpe meg i noe særlig grad mot disse Shamanene er en helt annen historie. Stedet jeg må nå er nemlig alltid bevoktet av to slike som står 1m fra hverandre. Å "sheepe" den ene av dem ser heller ikke ut til å funke da jeg ikke rekker å drepe den andre før "sheepen" brytes - varer ikke mer enn 5-6 sek. Mot begge samtidig er jeg sjanseløs. Mao.: jeg har et problem.

Lenke til kommentar

Jeg har satt Counterspell på en hurtigtast, slik at når jeg ser at en mob/spiller gjør en kaste-animasjon så trykker jeg på hurtigtasten og spellen er som oftest ute av fare. Jeg har dog problemer med den på spells som har 1,5 sekunders kastetid eller lavere (scorch for eksempel).

 

Edit:

 

Når det gjelder shamanene, så må det vel gå an å få inn en re-sheep mens du holder på? Frost Nova + litt spasering, evt. Blink burde jo gå an?

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar
Jeg har satt Counterspell på en hurtigtast, slik at når jeg ser at en mob/spiller gjør en kaste-animasjon så trykker jeg på hurtigtasten og spellen er som oftest ute av fare. Jeg har dog problemer med den på spells som har 1,5 sekunders kastetid eller lavere (scorch for eksempel).

 

Edit:

 

Når det gjelder shamanene, så må det vel gå an å få inn en re-sheep mens du holder på? Frost Nova + litt spasering, evt. Blink burde jo gå an?

8197325[/snapback]

 

 

Vil dette si at du klikker på spells du bruker med musa? Siden du sier du har CS på en "hurtig tast", så tolker jeg det slik. Jeg håper for guds skyld jeg tolker det du skrev helt feil, for det finnes ikke noe som er verre enn en "klikker" i wow.

Lenke til kommentar

Det gikk fint. Neste gang jeg dro dit var det også to vakter, men nå var kun den ene av dem caster (Shaman). Den andre var bare en "vanlig" Ogre. Sheepet den "vanlige", og en Pyroblast og en Fireball senere var Shamanen død. Den andre ikke-casteren var lett match. Quest done. "Spasering-og/eller-Blink-teknikker" våget jeg ikke å bruke da jeg hadde mobs rundt meg på alle kanter. Ogrer av ymse slag både til høyre, venstre og bak de to jeg måtte drepe. Like bak meg selv lusket det 4-5 svære Clefthoof Bulls (eller hva de nå enn heter), samt et par Elementals.

 

Castere er noe herk, spesielt når de som dise gjør så vanvittig med skade, og, ikke minst, i de tilfeller man blir overrumplet og selv ikke får åpne ballet. Men de tåler som oftest lite, heldigvis, og Pyroblasten alene fjernet ca. 70% av dens HP (litt flaks med her, men dog) - da var han så godt som død.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...