laim_com Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Fikk mail fra en kompis av en kompis av meg igjen, som har et ting han lurer på hvordan det skal gjøres. Må si jeg aner ikke hva som trengs, så håper på litt hjelp... Mail: Jeg trenger hjelp til en liten sak, jeg ønsker å lage en database med mailadresser/navn hvor jeg kan lage en del på forhånd definerte fellesmails. Du kan se for deg at jeg har 50 mailadresser (nummerer de 1 til 50 for eksempelets skyld) og ønsker noe a la: Europacup: klikker på denne skal det åpnes en mail med mottager mail2, mail23, mail45, mail47 med kopi til mail5 og mail7. Tippeliga: klikker på denne skal det åpnes en mail med mottager mail1, mail17, mail50 og kopi til mail9 og mail49. etc.... Har gjort noe lignende i Excel med en enkel hyperlink, men problemet der er at man må skrive inn mailadressen på hver fellesmailoppsett. Slik at dersom f.eks mail8 endrer adresse så må jeg lete gjennom alle fellesmailoppsettene og rette den adressen. Mens det jeg ønsker er at jeg bare retter dette i katalogen med alle mailadressene. Dvs at hver av fellesmailoppsettene bare må peke til den katalogen hvor mailadressene ligger. Mail slutt! Så hva skriver jeg tilbake? Er det noen enkle måter å løse dette på? Regner med det er Windows som blir brukt, siden det er snakk tidligere bruk av Excel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå