Gå til innhold

NVIDIA Quadro FX Go


torbjoen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal kjøpe bærbar PC i jobbsammenheng.

 

Denne må ha KRAFTIG grafikk-kort, og jeg tror jeg har landet på NVIDIA Quadro FX Go 1400, som har quad-buffer (mulighet for stereo-output).

 

http://www.nvidia.com/page/quadrofx_go.html vises forhandlere av bærbare Quadro-maskiner, men jeg vet ikke hvem jeg bør velge.

 

Har noen anbefalinger?

 

Dette er omtrent den spek'en jeg ønsker:

 

64-bit mobil CPU

2GB RAM

Quadro FX Go 1400

RAID 0, 7200 rpm harddisk

 

I tillegg har jeg lyst til at laptopen skal være lettest mulig, men det er jo en selvmotsigelse for en laptop med slik spek...

 

Noen som har erfaring med kraftige laptops fra Dell, Alienware, Hypersonic? -Kan jeg bestille noen andre enn Dell av disse fra norske distributører?

 

Mange takk!

 

mvh

Torbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at du er klar over at skjermkortet du landet på, først og fremst, er beregnet til arbeid i 3D-applikasjoner som f.eks. 3D Studio MAX, AutoCAD, Maya osv.

 

Som sagt, siden du nevner at du trenger et kraftig skjermkort i jobbsammenheng, regner jeg med at du er fullt klar over det.

 

Bare en liten "heads up" :cool:

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du er klar over at skjermkortet du landet på, først og fremst, er beregnet til arbeid i 3D-applikasjoner som f.eks. 3D Studio MAX, AutoCAD, Maya osv.

 

Som sagt, siden du nevner at du trenger et kraftig skjermkort i jobbsammenheng, regner jeg med at du er fullt klar over det.

 

Bare en liten "heads up" :cool:

Jo, takk. Jeg er klar over det.

 

Jeg skal selv utvikle 3D programvare, men det er foreløpig ikke sikkert om jeg trenger Quad-kortene.

 

Er litt "for sikkerhets skyld". Skal kanskje kjøre output til stereoskjermer, og da trenger jeg Qaud buffer.

Lenke til kommentar
Spørs hvilke modeller fra Alienware og Hypersonic du lurer på. De kan muligens fåes tak i her i Norge, men da går de under som noe annet enn Alienware og Hypersonic.

Takk !

 

Vet ikke helt, men de må helst ha skjermkortet som nevnt over.

 

Har du noen anelse om hvilke navn de vil gå under, eller hvem som selger dem?

Endret av torbjoen
Lenke til kommentar
Vi har god erfaring med Dell M70 på min arbeidsplass, men vi bruker da også kun 32-bit applikasjoner.

 

nVida Quadro FX1400 er "proffmodellen" av et GeForce 6800 Go, du kan forsåvidt også sjekke modeller som bruker dette skjermkortet.

Takk for svar!

 

-Jeg er litt usikker på om 64-bit er nødvendig. Skal selv utvikle programvare, og vurderer om jeg skal utvikle basert på 64-bit eller 32-bit...

 

T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...