Gå til innhold

data til tv.


kutrix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har samme problemet, men når jeg restarter pcen, og msi merke kommer opp viser dette i farger, og windows viser i farger, men når jeg kommer til descop blir det svart hvitt. :roll:

Det tyder på at det er noko i Windows.. Vanligvis så er det TV-en som ikkje støttar s-video eller RGB på scarten elle rkva det no er.

 

Men eg har høyrt om andre som har hatt samme problem som deg. Dei måtte velge en plass i windows/grafikkdrivarane om bildet skulle bli sendt som s-video eller composit..

Lenke til kommentar

Jeg selv har et 6600gt pci-e og har hatt det samme problemet.

 

Her er min erfaring, om du bruker en av de 2 siste nyeste driverene som 77.72 eller den aller nyeste 77.77 og aktivere tv ut så vil du få sort hvit. Generelt så skulle løsninga funke på de 2 driverne, men gjør det hvist ikke.

 

Så jeg bruker 71.89 kor jeg får til å ha tv ut på , men når man har disse driverne så må du aktievere tv ut " jeg bruker "dualview " som jeg synes er kjekest og bruke. Da tar du bare avspillings program og flytter det over til tven, da kan du gjøre ka du vil på pc skjermen, mens du har filmen på tven.

 

Så må du gå på egenskaper på skjermen , så velge der du kan forandre på geforce instillinger , så gå på nView Display Settings, så høyre klikke på tv , så velge tv format - så bør det stå på pal g eller b, men helt på bunnene skal det stå advanced , ka som står der variere fra drivere til drivere. Men på 71.89 skal du kunne velge mellom auto/composite/svideo/scart. Og på 71.89 skal du velge composite da skulle du få farger ut.

 

Skulle jo tro at denne løsninga ville fungere på 77.72 eller 77.77 men da får jeg bare sort hvit eller svart bilde. Er jo også rart at man må velge composite når jeg selv også har en svideo kabel fra skjermkorte til tven gjennom en scart kontakt. Og jeg skulle gjerne ha likt å kunne bruke de nyeste drivere ettersom jeg spiller spill som bf2 kor jeg skulle gjerne ha likt å ha de nyeste driverene.

 

Aldri hatt sånt hær problemer før, men så er dette mitt første nvidia kort fordi når jeg oppgraderte så fikk jeg lyst å prøve meg et nvidia har liksom bare hatt ati kort før som ati 9800 pro 128. Virke som ATI er mye bedre på tv ut en nvidia og har gjerne greie spille kort. Så neste gang jeg blir å kjøpe meg nytt skjermkort blir det nok et ATI kort. Inntil nvidia fikse tv ut problemene sine.

 

Håper dette vil hjelpe deg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...