Jump to content
Sign in to follow this  
eirik86

bluescreen i XP installasjon

Recommended Posts

Hei!

Jeg har satt sammen maskina mi og begynnte med det samme å legge inn Win Xp.

Det starter med at jeg booter fram CD-en. jeg kommer helt fram til der jeg må trykke "ENTER" for å legge in Win Xp. Jeg strykker så "ENTER", etter 2 sekunder kommer det opp en bluescreen..

dette står der:

"Det er oppdaget et problem og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

Visst det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen,

starter du datamaskinen på nytt. Visst feilmeldingen visest på nytt gjør du følgende:

kontroller at du har nok diskplass. visst der er angitt en driver i stoppmeldingen, deaktiverer du driveren eller kontakter produsenten for å få driveroppdateringer. Prøv å bytte videokort.

ta kontakt med maskinvareleverandøren for å få BIOS-oppdateringer. deaktiver alternativer for BIOS-minne, som for eksempel buffring eller skygging. visst du må

bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykker f8 for å velge avanserte oppstartalternativer og velger sikkermodus.

teknisk informasjon:

*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0xF84CBC0B, 0xF80D0800, 0x00000000)

*** setupdd.sys - Adresss F84CBC0B base at F842000, DateStamp 3b7d8507"

kanskje litt drygt å skrive alt sammen, men for dere som fårstår dette skal vel dette gå bra? ^_^

Jeg har et Aopen ak77-8xn hovedkort. alle koblingene skal ver korrekte.

Jeg har noe å føye til.

Når jeg kommer frem til det punktet jeg skal Presse "ENTER" for å legge in Win XP kan jeg lese helt nederst, der står d litt info om Harddisken, hvor stor den er osv.

det står ogå dette:

"(Installasjonsprogrammet har ikke tilgang til denne disken)"

hva skal jeg gjøre for å få tilgang til den? kan det ver det som er problemet, som gjør at jeg får bluescreen?

Vel, akkurat denne blåskjermen er ganske garantert minnerelatert. Det var det eneste Microsoft sa den kunne være.