Gå til innhold

Elendig service hos MPX


Anbefalte innlegg

Fikk for 4 uker siden fikk jeg problemer med en harddisk jeg hadde kjøpt hos mpx, jeg sjekket opp litt og fant ut at jeg fortsatt hadde garanti på den. Så jeg sendte inn returskjema hos mpx, noe som tok hele 5 dager å få tilbakemelding på. Når jeg så sendte inn harddisken, så tok det 16 dager fra dem mottok den, til dem hadde testet den. Og når det endelig ble gjort, så testet dem den så lite at dem ikke fant feil, uten å ta kontakt med meg, så sendte dem disken i retur med en regning på 242kr!

 

Jeg ringte fly forbannet ringte jeg til mpx å sa at jeg ikke fant meg i den elendige service'n, men fikk da vite at dersom det var feil på den når jeg fikk den igjen, så skulle dem sende meg en ny en før jeg hadde sendt inn harddisken igjen. Jeg satte harddisken nettopp i maskinen, nøyaktig 34 minutter fungerte den i stanby før den begynte å lage den start/stopp lyden noe som resulterte i systemkresj. På wdc sitt testeprogram fikk jeg med en gang den lyden kom følgende feilmelding: Error 0135 DRQ Timeout. For meg virker det som om at dem over hodet ikke har noen som helst erfaring med å teste harddisker, er en harddisk nær døden(slik som min) så kan det skje med en gang den starter at problemer kommer, men det kan også ta flere timer.

 

Det frister jo ikke mye å ta kjangsen på at dem sender en ny harddisk før dem får den gamle, er dem så store amatører at dem ikke finner problemt første gangen så er jo kjangsen stor for at dem ikke finner problemet når den kommer i retur andre gangen. Mandag 1 august sendte jeg inn returskjemaet, i dag den 27 august, kom den igjen, og er like ubrukelig som den var for 4 uker siden.

 

Blir aldri mer mpx for min del, jeg har nå bestilt meg ny harddisk fra et annet firma, det har allerede gått nesten 4 uker, resultatet er at jeg er fattigere enn hva jeg var for 4 uker siden, og sitter igjen med den samme fordømte ødelagte harddisken som jeg hadde garanti på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår jeg det rett at de sender deg en ny harddisk først, så sender du inn den ødelagte og det er ett problem for deg? Hvis så, da kan du bare sitte der med mindre penger enn for 4 uker siden hvis det er ett "problem" :dribble:

 

Hvis det ikke er sånn jeg har forstått dette, så ignorer teksten over! :!:

Lenke til kommentar

Det som er tingen er jo at dersom dem sender en ny harddisk med en gang som dem har lovet, så skal dem ha tilbake den dem allerede har testet uten å finne feil på. Og finner dem ikke feil på den neste gang heller, så kommer den i retur igjen, med enda et gebyr for testing samt en regning på den nye harddisken, noe som er en kjangse som frister lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...