Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sjekke hvem som er på nettverket mitt


Anbefalte innlegg

Jeg vil se hvem som er på det trådløse netteverket mitt, selv er jeg koblet inn i den trådløse basestasjonen til nettverket via en TP-kabel og skal i følge en som har peiling ha mulighet til å sjekke dette da det er maskinen min som er "admin". Hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskjell på å være proff og skyte spurv med kanon. Han vil uansett ikke finne ut hvem det er med mindre de har noe som avslører dem, annet enn nic addressen. Det han kan gjøre derimot er å se at andre er på nettverket. På ett rett oppsatt system vil heller ikke Airopeek hjelpe, da pakkene kan bli droppet. Gå heller for nmap som er lagd med hensyn på litt vanskligere tilfeller.

Lenke til kommentar
Det funket ikke.

Da er du enten ikke koblet til nettverket, eller så har du skrevet feil adresse.

 

For å finne ipadressen til ruteren gjør du følgende:

 

kjør - cmd (enter) - ipconfig i cmd - da kommer din egen ipadresse opp.

 

ruterens ipadresse er din ipadresse med bare et 1-tall på slutten.

 

eksempel 1:

din ip = 192.168.1.11

ruters ip = 192.168.1.1

 

eksempel nr 2:

din ip: 10.0.0.22

ruters ip: 10.0.0.1

Skjønner tegninga?

 

når du da skriver ruters ipadresse i en webbrowser (dvs Explorer, Opera, Mozilla, netscape) kommer det opp en boks som du skal skrive brukernavn og passord.

 

Standard er dette admin/"ingenting"

 

EDIT: Det kan være en fordel å komme med bedre svar enn "det funket ikke", hva gikk galt? Hvor langt kom du i prosessen? Slike svar hjelper godt for vi som prøver å hjelpe deg.

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...