Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Backup av hjemmesiden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjemmesidefilene ligger jo på harddisken din akkurat som alle andre filer - ikke noe spesiellt med dem mht til å ta backup ? Men jeg missforstår kanskje innlegget ditt - at du bare bruker de filene som et eksempel ?

 

Jeg brenner over viktige filer(deriblant hjemmesidefilene) i blant på en CD eller flere, men det finnes jo mer avanserte metoder.

Lenke til kommentar

Hvis du har filene til hjemmesiden liggende både på harddisken din og på web serveren burde det ikke være nødvendig å ta vare på dem enda et sted (forutsatt at web serveren og hjemmepc'en ikke er på samme sted, da).

 

Hva slags web server er det snakk om? Hvis det er hos en seriøs tjenestetilbyder vil jeg anta at de tar backup av alt som ligger på den med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Dersom du har lyst til å ta et "snap shot" av siden din, så kan Web Spider være et alternativ:

 

http://jocsoft.com/jws/index.htm

 

I utgangspunktet er det et program som rett og slett laster ned et helt nettsted.

 

Har brukt det selv, spesielt de gangene jeg har støtt på et nettsted som inneholder artikler o.l. - på den måten kan jeg sikre meg at jeg har tilgang til stoffet selv om det blir tatt ned/endret.

 

Det finnes en rekke alternativ som fungerer på samme måte.

 

 

swanky

Lenke til kommentar

Beklager for at jeg ikke uttrykket meg klart nok.

 

For en liten stund siden, satte jeg opp et privat bilde gallery, som lot registerte brukere til å uploade/download bildene i galleriet. Dette vil da føre til at innholdet på hjemmesiden kan forandre seg ganske mye fra tid til tid. Siden denne hjemmeside ikke ligger på harddisken, men hosted av et internett selskap, hadde jeg derfor lyst til å ta backup av hjemmesidene med jevne mellomrom. Hostingsselskapet tar forøvrig backup 1 gang i måned. I den forbindelsen lurte jeg på om det var et program som man kan bruke til å ta en "image" av hjemmesiden (som er passordbeskyttet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...