Gå til innhold

Forskjell på Canon Power Shot A 40 og IXUS 330


Anbefalte innlegg

...Jeg driver fortsatt og jakter på det "perfekte" og billige digitale kamera, og har funnet Power Shot A 40 som et interessant kamera.

Men hva er egentlig den største forskjellern på a 40 og IXUS 330, bortsett fra at ixusen har lader og bedre video funksjon?

 

Gir A 40`en bra bilde kvalitet og er brukervennelig (lett å koble til PC`n)? Jeg savner noen norske tester på dette kameraet...:sad:

 

Er det noe annet å utsette dette kameraet for?

 

håper noen gidder å svare da... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du!

 

Jeg har Ixus 330 selv og er kjempe fornøyd. Det eneste som jeg har og utsette på kameraet er at det bare er 2 Mega Pixels. Jeg vil tro at bilde kvaliteten på de to kameraene er veldig lik, video funksjonen er også lik, bortsett fra at Ixus 330 kan også ta video snutt i 640*480 (bare 4 sekund).

 

Ixus 330 er dyrere, men jeg synes at det ser stiligere ut. At det har ladbart batteri og lader er positivt, men du bør ha et ekstra batteri i bakhånd og batteriene er dyre!

 

Synes det er litt greit at A 40 kommer med standard AA batterier. De er billige å kjøpe, og går du tom for strøm kan du kjøpe batterier i hvilken som helst butikk.

 

Vet ikke om A40 har mulighet for lang lukkertid, det har Ixus 330 og kan produsere flotte motiver av by, natur og lignede i mørke.

 

 

Har tatt 5000 bilder med Ixus 330 i sommer og flesteparten av bildene ble kjempe bra, de som ble dårlige var min feil :smile:

 

Du kan ta en titt på noen bilder som jeg har tatt på

http://home.no/jonassen/pics

Lenke til kommentar

Canon A40 har lukkertid 1/1500 sek. til 15 sek. Kan ikke si jeg har brukt under 1/1000, men man vet jo aldri.

 

Blender F2,8 - F14. Kan velge mellom

F2,8-F4,8 eller F8-F14.

Dette har vel 330 også ??

 

Har standard hull for stativ.

 

Du kan også sette på ekstra linser,

1 for vidvinkel ca. 25mm og 1 for tele ( x2), men de er ganske dyre (1300nkr), så da kan man jo kjøpe et dyrere kamera istedet.

 

Ellers er det sikkert noen andre små forskjeller også.

Lenke til kommentar

hallo

 

vist du er uten etter et bra kamera som ikke er alt for dyrt hvorfor ikke kjøpe et ixus 300? har selv et med et 128 MB kort i og med max oppløsning (1600 X 1200) i super fin kvalitet kan jeg ta 130 bilder noe som i di aller fleste tilfeller holder når det gjellder filming varierer det veldig hvor lenge man får filmet (dette blir bla. bestemt av hvor mye som rører seg på bildet hvilke farver det er mm) har filmer fra 25 sek til nesten 1 min

 

mvh Aganon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...