Jump to content
Sign in to follow this  
JonA

SB live vs. Audigy

Recommended Posts

Er i gang med å bygge ny PC

Har et gammelt Soundblaster live! kort.

Lurer på om det er verdt å kjøpe nytt.

Tenker på å kjøpe et Audigy 2 ZS kort.

Noen som har sammenlignet disse to?

Noen tips?

Har nettopp skaffet meg Audigy 2 zs, og det er stor forskjell på lyd, lydproduksjonsmuligheter og prosessorkapasitet sammenlignet med Live-kortet. Så det anbefales, ja :)

Er i gang med å bygge ny PC

Har et gammelt Soundblaster live! kort.

Lurer på om det er verdt å kjøpe nytt.

Tenker på å kjøpe et Audigy 2 ZS kort.

Noen  som har sammenlignet disse to?

Noen tips?

Ville satt in Live! kortet for nå, og ventet til sluten av september da de nye X-fi kommer. Du finner de i nettbutikenens utvalg alerede, og da er det stor forskjel fra live til x-fi.

Så mitt råd, ikke brukt penger på audigy i dag, vent på x-fi i noen uker.

En god test, på engelsk om X-Fi: http://www.guru3d.com/article/sound/246/

Edited by MrNielsen

Har Audigy 2 ZS selv og kan ikke annet enn å anbefale dette på det sterkeste. MYE LYD FOR PENGA ! :yes:

EditPedit: MrNielsen... Hva blir prisforskjellen da ? ;)

Edited by gixxerman

Har Audigy 2 ZS selv og kan ikke annet enn å anbefale dette på det sterkeste. MYE LYD FOR PENGA ! :yes:

EditPedit: MrNielsen... Hva blir prisforskjellen da ? ;)

Biligste X-Fi på komplett er 1049,- Audigy 2 zs 565,-

Joa noe pris forskjel er det jo, men så er det vell 5 år nyere teknologi og da ;) Så sef kommer jo an på bruken osv.

Mistenker bruktmarkedet kommer til å bli overflodet med "utrangerte" lydkort snart jeg. ;)

Har selv bestillt billig versjonen av x-Fi samt Altec Lansing MX5021, det skal bli GROM lyd!

Er vel heller få som har 8 laken til lydkort bruk så et Audigy 2 er nok best Value for money. Men om en er interesert i lyd og villig å gi 1000kr for et kort er nok X-Fi kortet et godt valg.

Hei. Jeg har hatt SB live. Har et Audigy og et Audigy 2 ZS kort nå. Kan godt være at det er forskjell på de. Jeg har ikke målt det. Men Audigy 2 er et godt kort. Hvor bra det blir er avhengig av hva du kobler det til. Det kan bli greit hvis du kjøper deg et sett med data høytalere (fra f.eks logitech eller creative) eller det kan bli veldig bra hvis du kobler det til et bra surround anlegg. :yes:

Med gode kabler og alt så får du godt signal/støy forhold, da er det helt knall.