Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nysammensatt PC med strømproblemer?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt sammen en ny PC, og den reagerer ikke på powerknappen - med mindre strømmen har vært helt borte noen minutter (av-knapp på PSUen). LEDer og slikt lyser, så PSUen er ikke død ellers - og temperaturen på CPUen/MB er under 40 grader. Er det PSUen som er rar, eller er det kanskje hovedkortet som er buggy og må føre en strømfri tilværelse noen minutter?

 

Når PCen først er slått på så den ut til å fungere utmerket i går, men etter å ha installert altfor mye rart (chipsettovervåkning, Asus' AI-tuning, ny bios, nye drivere til NForce 4) var den ganske ustabil i dag tidlig.

 

 

Dette er

komponentlisten

 

I verste tilfelle.... noen kommersielle reparatører i Oslo-området? Tid er mangelvare :)

 

PS: Nei, ingen overklokking er gjort. Målet er en kraftig og stille maskin, ikke noen ekstra MHz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
øøømm... hvis jeg skulle tro noe som helst, ville jeg sjekket at power-knappen er i på rett plass, eller kanskje at du har for svak strømforsyning? hvor mye v er den?

Maskinen virker hvis power har vært disconnected (kabel eller av/på-knapp) en stund.

 

Temperaturene er lave (under 40), og burde ikke være noe problem.

 

Powersupplyen er på 500W - komponentlisten ligger linket i første post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...