thinkdifferent Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 (endret) Plutselig her en dag kom det en veldig skrikelyd av chipset vifta. Jeg kunne se at den gikk veldig sakte rundt. Dermed ble det bestemt at jeg skulle ha meg nytt kjølesystem på chipsettet. Men kommer denne til å passe på HK, og kommer den til å gi samme kjølinga som stanard vifta på HK, og hva skjer med garantien på HK? EDIT: Leif dukket visst opp! Endret 25. august 2005 av Trussl
Revox Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 (endret) Min beste venn er Artic Silver Epoxy! Men dette kan du feste akkurat hva du vil hvor du vil og også uansett størrelse, så lenge ikke noe annet sitter i veien for det. Eksempel.. Et skjermkort jeg modifiserte for et års tid siden sammen med et HK jeg akkurat har satt på en litt overkill chipsett vifte på og en ribbe på southbridge. Endret 25. august 2005 av ReVoX
LiZt Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg satte på en passiv chipset-kjøler på et Abit-kort jeg hadde, og det var helt uproblematisk. Forutsatt at du har grei luftgjennomstrømming i kassa, bør ikke dette være noe problem. Det beste er selvfølgelig om du kan feste denne med de medfølgende pinnene gjennom hovedkortet - hvis ikke er jo epoxy-limet som blir foreslått en knakende god løsning. Siden hovedkort blir raskt gamle og heller ikke koster all verden lenger, hadde jeg ikke brydd meg så mye om garantien. Dessuten, dersom det slutter å funke - kan du jo sette på viften igjen. NB! Husk å klage over at den hadde begynt å skrike umiddelbart før hele sulamitten begynte å ryke... Faktisk rart at ikke grafikkortet knekker med den kjempevifta der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå