Gå til innhold

Ultraportabel til rundt 10000 (Student)


torsvb

Anbefalte innlegg

Har starta på BI og trenger en PC til å ta notater på og gjøre oppgaver på. Trenger derfor litt hjelp :roll:

 

Krav:

- Må være så stille som mulig, skal bruke den under forelesninger.. så må ikke være noe særlig støy fra den

- Så liten og lett som mulig (Ultraportabel)

- Helst 14" skjerm, synes det er akkurat passe størrelse.. Klarer ikke helt vende meg til Widescreen-skjermene

- Pris rundt 10 000

- Skal brukes til Word, Excell, internett, poker og små ting som ikke krever stort. Har stasjonær, så skal IKKE bruke den til spill.

- Liker PCer med hvitt tastatur, er ikke så farlig, men er et pluss. Helt hvit laptop går også ann, synes de er litt snasne.

 

Noen som har noen gode tips?

Endret av torsvb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ultraportabel og 14' skjerm går vel ikke helt sammen. Ultraportabel og 10 000 kan vel og bli en utfordring. PB Easy Note som er tatt opp spm eget tema her og DELL d400 kan være aktuelle kandidater. Begge fåes med grei konfigurasjon til under 8000 kroner, og veier under 2 kg. DELL X1 og IBM X40 (X41) ligger i det segmentet som jeg vil kalle ultraportabel, og de blir det vanskelig å få fatt i til under 10k.

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

Takk for svar. Tenkte på Apple, men tror jeg går for en "Windows"-maskin. Kan godt strekke meg med et par tusen hvis det trengs. Skal bruke Excell en del, noen som har noen erfaringer med om Widescreen er en fordel eller ulempe?

 

Titta på IBM X40, likte ikke designet på den. Hadde en Dell Inspirion før med 14", så dell er et alternativ. Eneste var at den ble litt varm etterhvert slik at vifta ble hørenes godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...