Gå til innhold

kjøpe 19" LCD skjerm, hva slags?


Eplenektar1

Anbefalte innlegg

Jeg skal da ha meg en ny 19" lcd-skjerm. Den skal primært brukes til skolearbeid og bør være behagelig å se på å ha en grei pris. skjermkortet er integrert, men jeg forventer at det vil klare å vise skrivebordet i windows. Jeg må ha både dvi og vga inngang på skjermen, fordi jeg om ikke så lenge skal kjøpe nytt skjermkort, men kun har vga på pc-en nå. vil helst ikke gå noe særskilt over 3000kr i pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et billig alternativ

Dette er et billig alternativ, jeg har ikke noe erfaring med skjermen, har heller aldri sett den omtalt. Den har både VGA og DVI, den har god oppløsning, grei ms, og relativt greit lysforhold men kanskje litt dårlig lysstyrke. Veldig rimelig alternativ, som gjør at du faktisk kommer under 2000. Den er også 17 tommer, dvs at det ikke helt var det du letet etter men jeg tenkte jeg kunne ta den med selvom!

 

Et litt dyrere alternativ

Dette er et litt dyrere alternativ, men med mye bedre spesifikasjoner som ms, lysstyrke (300cd/m2) litt lavt men bedre enn 250. Også bedre kontrastforhold 800:1

 

 

Personlig ville jeg nok gått for 19 tommern. Og jeg ville kanskje ikke gått for det aller billigste heller. Men alt dette er jo opp til deg og vurdere opp mot hverandre, om det er verdt å bruke de ekstra pengene på bedre resultater eller om du egentlig ikke har dette behovet.

 

 

-MortenGj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...