Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nytt Tråløst nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har for øyeblikket et kablet nettverk i en leilighet på ca 64kvadrat.

Skal nå oppgradere til tråløst, men har ikke så mye erfaring eller spesielt peiling på tråløst.

Jeg sitter nå med en SMC Barricade Router http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121673&cks=PLS , er veldig fornøyd med den.

Så spørsmålet mitt er om jeg skal kjøpe en tråløs router eller bare et aksesspunkt. Er det noe å hente her ang pris ytelse ?

om jeg har forstått d riktig så er et aksesspunkt bare en sender jeg kan koble til routeren min for å få tråløse signal? hvilken løsning er enklest ?

kom gjerne med forslag til produkter, men husk leiligheten er bare på 64kvadrat over en etasje, så trenger kanskje ikke et alt for bra signal.. pris er viktig.

bruksområde: surfing, fildeling i ny og ned, og litt online gaming

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Finn den du synes ser bra ut så kan du se på www.prisguide.no for å se om det er noen kommenterer der. Der finner du også priser. :thumbup:

men jeg vet ikke helt dette med router vs aksesspunkt..

Skrevet
Rent umiddelbart: Gå for et aksesspunkt. Da slipper du styret som ofte følger med 2 rutere i ett nettverk.

om jeg hadde gått for en trådløs router så hadde jeg vel bare droppet den smc routeren jeg har i dag, sjønner ikke vitsen med 2 ?

Skrevet

Prisforskjellen på aksesspunkt og router er minimal.

Anbefaler routeren Linksys WRT54g, så får du høy kvalitet, flere firmware varianter og mulighet for QoS for f.eks IPtelefoni.

Skrevet

ja...kjøp en router....koster det samme.....går feks fint med router på router...må disable nat ol på den ene.....linsys er bra........ :yes:

Skrevet

okay, var ikke så dyr den linksysen, tror jeg går for den =)

noen forslag til et billig nettverkskort?

usb eller pci ?

Hørt at noen kort ikke trives spesielt bra med forskjellige routere, er greit om man vet at anbefalingene passer bra sammen..

takker for alle svar/anbefalinger =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...