Gå til innhold

internett fra switch til laptop


Bjørnli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert fordi den prøver å skaffe public ip, og kanskje ISP'en (interettleverandøren) din ikke gir deg mer enn 1, i så fall må du aktivere dhcp/nat funskjonen på routeren i bredbåndsadapteret ditt, fordi den har sikkert det. Da deler pc'ene samme ip adresse til internett.

 

Edit:

Hmm, jeg ser at du har tele2, og de gir ut 3 ip addresser, så skal vel ikke være det...

Endret av Nor-MAL
Lenke til kommentar

Dersom han bruker switch er det vel ikke et ad-hoc nettverk, snarere ett LAN... dette kan være det klassiske problemet at du ikke har bedt pc'n om å automatisk ta imot IP og DNS-adresse. prøv Start->Run/kjør->skriv 'cmd'->skriv ipconfig /renew og se om du får noen feilmeldinger der.

Lenke til kommentar

Ja, bruk Start->Run/kjør->skriv 'cmd'->skriv ipconfig /release først helst, fordi i noen tilfeller så løser ikke Start->Run/kjør->skriv 'cmd'->skriv ipconfig /renew noe hvis ikke det gjøres først.

 

Hvis det er en ip som starter på 169, 168 eller 10, så er de to sistenenvte at du har fått tildelt local dhcp addresse, men førstenevnte at du ikke fikk tak i noen ip addresse noe sted...

 

Du burde sjekke om du har få tildelt ip addresse automatisk i TC/ip protocollen i egenskaper på nettverksadapteret du skal bruke i nettverkstilkoblinger

Lenke til kommentar

Hmm, er det windows firewall ute å går igjen? ihvertfall det sikkerhetssenteret syntes mp3 filer jeg får fra en hard rocker som lager musikk virker farlige når jeg får dem på msn, så den sletter dem =P Funnet en veldig enkel vei rundt det, bare å kopiere filen før du prøver å åpne den i msn, ikke giddet å finne ut hvordan jeg fjerner det enda, bruker ikke winxp hjemme =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...