Gå til innhold

ABIT KG7 + bytting av tower = bare pipping og null på skjer


Dr€@$

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har dette hovedkortet (RAID versjonen) Hadde noe lignende problem,... Svart skjerm og uhyggelig mye biip fra speakeren....

 

Mitt problem var :

Dårligt minne (RAMEN som jeg fikk tilsendt var deffekt. Dette var fra multicom forresten...) Etter ny brikke ble alt fint og normalt. Har hatt maskinen siden September nå og maskinen er nå meget stabil og rask!

 

- Ikke vet jeg om dette hjalp deg men får håpe du løser problemet uansett!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei...

 

There are a number of beep code you may experience:

 

1- No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board

2- One beep - board is working fine

3- One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU

4- Beeeeeep-beep-beep - this means no video card detected (or poorly seated video card)

5- A single tone, repeated over and over. This is a memory problem (could be the DIMM, the controller, or the CPU cache memory).

6- A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages

7- Rapid stream of beeps - this means a key is stuck on your keyboard, it is not properly plugged in, or the keyboard is incompatible in some way

8- Four beeps then machine shuts down - with BIOS version WW or WZb00 - this is because these version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on FAN1 header. Make sure you attach a fan to this header! BIOS WZb01 and later have this functionality disabled by default, and it can be enabled in the BIOS

 

noe som passer?

 

Mvh Realace

Lenke til kommentar

Hadde samme problem(dvs høres likt ut) med mitt KG7-lite. Av en eller annen grunn fungerte det igjen etter at jeg tok av og på(evnt inn og ut) CPU'en(kanskje noe statiske saker?). Skulle egentlig sende det inn, men bestemte meg for å gi det en sjanse til, heldigvis. Jeg bør kanskje legge til at jeg hadde "mekket" litt med datamaskinen før det skjedde.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2001-12-15 21:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...