Gå til innhold

Nybegynner trenger hjelp til php!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Trenger å bruke php for å lage meg et lite "system" for at alle medlemmene på siden skal kunne endre ren tekst her og der på siden, bla på profilen deres. Tenkte meg noe sånn som at alle skal ha sin egen side der det bare skal være enkle tekst felt de skal endre/skrive inn i og ha en lagre/oppdater knapp for å endre innholden i et annet dokument.

 

Ganske grønn på php men har aknskje skjønnt at man skal bruke fopen funksjonen for å hente ut info fra et annet dokument.

 

Kan noen kanksje hjelpe meg og vise meg litt kode hvis man har noe på lur om hvordan jeg skal få til dette jeg tenker på?

 

På forhånd; takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe enkelt, kort svar på spørsmålet ditt. Tviler på at du får noen til å fikse dette til deg på en-to-tre.

 

Slik jeg forstår det, vil du ha et slags medlemsregister, hvor meldemme kan forandre informasjon om seg selv osv...

For å løse dette vil jeg anbefale deg at du selv lærer deg litt php og mysql (database).

 

Start f.eks. med å lage en enkel gjestebok (navn, melding). Når du har fått til dette, vil du garantert synes det er moro og skjønne hvordan du skal utvide for å kunne redigere, legge til flere felter osv..

 

Etter dette kan du prøve å finne ut hvordan du lager profiler for flere medlemmer på siden din... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...