JohnRichard Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Hvordan kan jeg få en <tr> til å bli highlighted når en <td> innen denne <tr> blir "hovret" ???
Steinmann Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Man må vel bruke xsl eller lignende for å få den funksjonaliteten. Men er det en spesifikk TD som skal få hover, eller alle? Er det alle kan man jo bare sette tr:hover
JohnRichard Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 Hei! Satt tr:hover {} med den fungerer ikke. td:hover {} fungerer jo, men da er det kun den <td> og ikke hele den aktuelle <tr>'en. Jeg har tidligere løst dette med javaScript, men hadde vært digg å slippe unna javcascript og samtidig få denne funksjonaliteten
magikern Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 hvis du definerer width og height for tr og så setter width/height til enten 100% eller samma som du skrev for tr på td så bør det "se riktig ut", men om du har flere td i tr'en og bare 1 av de skal ha denne effekten kan det tenkes at du må sette noe position for gjeldende td... ps: har aldri hatt dette behovet og har derav ikke testet noe av overstående... en måte jeg ville likt å se er: td:hover < tr { background: white; } tanken her er da motsatt av tr:hover > td { background: white; } som jeg ofte bruker lignende varianter av til: li > ul {} men tror ikke noe sånt går an i nåværende css versjoner...
Steinmann Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Forhåpentligvis kommer det i css3 Er det mulig å se et eksempel av problemet ditt?
Cucum(r) Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 http://www.xs4all.nl/~peterned/csshover.html
JohnRichard Skrevet 30. august 2005 Forfatter Skrevet 30. august 2005 Takk for hjelpen. Aner ikke hvorfor jeg ikke har klart det før Sikkert fordi jeg er i en ny CSS fil og hadde noe feil, takker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå