Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telefonen ringer/internett forbindelse brutt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Du har enten koblet splitteren feil, eller ikke koblet med splitter i det hele tatt. Dermed lager telefonen massevis av støy på linjen som påvirker ADSL-forbindelsen din.

 

Det skal kobles slik:

 

Fra vegg --> splitter (inn på "line" , ut på "modem" eller "DSL") --> inn på ruter

Så kobler du telefonen din inn på "Phone" på spliteren.

 

Hva som nøyaktig står på splitteren kan variere, men det er noe omtrentlig slik.

 

Fiks ferdig, da er du kvitt problemet.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
...eller splitteren kan være defekt.

 

Forøvrig er det viktig å poengtere at det ikke holder å finne en eller annen veggkontakt å plugge splitteren inn i. Du må finne hovedinntaket i huset, slik at alle telefonapparatene blir koblet på "innsiden" av splitteren.

.. eller du kan kjøpe en splitter til hver telefonkontakt..

Lenke til kommentar
eller det beste, si opp telenor og velg noe annet.....

Det der var høyst usakelig. Alle leverandører av ADSL baserer seg på splittere for å dele linjen til telefoni og internett. Det vil være helt identisk oppsett uansett hvem du velger.

 

EDIT: Mr. Floppy hadde en del viktige poeng som jeg glemte å nevne. At splitter kobles på linjen før noe annet utstyr (f.eks. telefoner) er veldig viktig, ellers får du samme problem.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Det der var høyst usakelig. Alle leverandører av ADSL baserer seg på splittere for å dele linjen til telefoni og internett. Det vil være helt identisk oppsett uansett hvem du velger.

IP telefon?

 

Uansett er dette ikke noen grunn for å gå over til IP-telefon.

Hæh? ... det er vel ikke IPtelefoni vi snakker om her. :hmm:

 

-Stigma

Lenke til kommentar
eller det beste, si opp telenor og velg noe annet.....

Det der var høyst usakelig. Alle leverandører av ADSL baserer seg på splittere for å dele linjen til telefoni og internett. Det vil være helt identisk oppsett uansett hvem du velger.

 

EDIT: Mr. Floppy hadde en del viktige poeng som jeg glemte å nevne. At splitter kobles på linjen før noe annet utstyr (f.eks. telefoner) er veldig viktig, ellers får du samme problem.

 

 

 

-Stigma

Det med forbindelse ble brutt er nå ok,har koblet tlf inn på splitter.Det andre problem jeg har er at jeg har opprettet en konto på no-ip.com der ip,en forandrer seg hele tiden.skal ikke den vere den samme hele tiden.

Lenke til kommentar

IPen din er dynamisk. Det er jo hele poenget med å bruke No-ip.

 

Feks. peker URL'en supermann.serveftp.com alltid til IP'en til eieren av den adressen. Når IPen forandres så får no-ip siden vite det gjennom en liten applikasjon som kjører i bakgrunnen på systemet ditt.

 

Så nei, fast IP får du ikke ved mindre du bestiller det, men hvem trenger fast IP når du har fast URL adresse? Jeg hadde uansett ikek giddet å gå rundt å huske min egen IP-adresse, og enda værre hadde det vært å gi den til andre. En lett-å-huske URL derimot... :yes:

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...