Gå til innhold

Er nok på tide med vannkjøling! =)


Anbefalte innlegg

Hei! Har tenkt at det er på tide med vannkjøling!( :thumbup: )

Og jeg vurderer dette/dette settet...Siden det er første gangen jeg skal få meg vannkjøling så blir det nok et komplett sett. Som du ser så kan jeg toppe listen med ca 2500kr(MAX!).

 

Det som jeg har tenkt å kjøle, er vel...:

-CPU

-GPU

-Chipsett..(nødvendig?)

 

 

Som du sikkert ser på *microplex-settet* så følger det bare med CPU-block, mens på

*komplett-settet* så følger det med alt(CPU-GPU-Chipsett).

 

Det jeg engster meg litt over er at det ikke står no på settet fra waterchill.

Altså jeg vil/skal ha gjennomsiktige slanger...

Og har tenkt å ha "acfluid" og "uvliquid"....Ser alle disse vannkjølingene som *lyser opp* i mørket..hva er det de/dere har tilsatt?

 

Er det noen som har erfaring med dette (waterchill)settet?(isåfall temp( :innocent: ))..

 

 

Takker for alle svar! :thumbup:

 

btw..hardware?...profil( :whistle: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, først og fremst kan jeg trygt anbefale MIST-settet. Veldig god kvalitet på komponenter osv. osv. Jeg har ingen personlig erfaring med waterchill, og ville nok selv gått for MIST. Ferdigsett fra store produsenter har en tendens til å være preget av firmaets ønske om å bli store og rike. Kvaliteten kan variere litt. Mens MIST har satt sammen komponenter av garantert god kvalitet ;)

 

Chipsett-vannblokk er vel bare nødvendig hvis du har en en bråkete vifte der fra før av.

Når det gjelder UV-tilsetning kan jeg sterkt fraråde deg å bruke det. Det er mange som har opplevd (inkl. meg selv) at det vokser seg "leir"-klumper i vannblokkene osv. HODL DEG UNNA! Selv har jeg bytta ut hele vannet i systemet mitt med Batterivann+frostvæske. Er veldig fornøyd med det i tillegg til at det gir en jevn, pen, blåfarge på vannet :p

Lenke til kommentar

Takker for svar!

MIST settet så veldig fristende ut ja! :roll:

men hvis du ser på dette bildet:(hentet fra google)

h8opict0222.jpg

 

Hva er det som er tilsatt der som får den *effekten*?

 

 

Tror egentlig jeg kanskje skal ta Mist-settet jeg! :thumbup:

Skal kjøpe nytt skjermkort om ikke så alt for lenge...( :whistle: )

Så da følger nok GPU-block med en annen bestilling.. ;)

 

Men er det noe mer som jeg trenger å bestille(*tilbehør*)? (noe som er nyttig osvosv..)

btw skal ikke kjøpe helt ennå..2 grunner: ikke på lager ennå..og må spare opp litt :whistle::p

Lenke til kommentar

Vel, det aller meste følger nok med i settet. Bare dra innom bensern og kjøp litt Batterivann + frostvæske så har du nok det du trenger.

Og sånn off topic: Skaff deg noen kabelstrømper hvis du ikke har det, ser så mye penere ut :p

 

Det er nok en UV-guffe som lager den effekten på bildet der (samt litt lang eksponeringstid :p) Det ser kanskje litt fett ut helt i begynnelsen, men etter en mnd. er det brunt i alle synlige deler av vannkjølinga.

 

Se her hvordan det blir: http://img.photobucket.com/albums/v236/Kverna/2a99b580.jpg

(Låner bilde jeg Kværna ;))

Lenke til kommentar

jeg skal ikke bruke UV veske mer vertfall. nå skal det siees at jeg bruker BW guffa også da.

mine slanger er IKKE grønne lenger di er brune og svarte rint nipplene inni slangene.

blokkene blir brunere og brunere innvendig.

 

jeg kikka oppi bw flaska her ein dagen. der var det "vokst" frem små klumper så hva Tt har hatt oppi denne veska tør jeg ikke tenke på. den var også missfarget etter å al igget i flaska i non monder.

 

å ja flaska og innholdet kasta jeg me en gang. det blir nokk forstveske og destilert vann på meg neste gang jeg demonterer \ renser utstyret. mulig anti alge middel fra akvarie butikk.. tenker på at det ligger en del alger inni pumpa også som jeg ikke får ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...