Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

overdrevet med bass?


ssswopp

Anbefalte innlegg

Hehe, kanskje ikke jeg var klar nok her. Jeg mente at hvis han trengte nytt batteri fremme så - Biltema, eller han kan ha det gamle fremme og gele bak. En kamerat av meg kjører det. Men som sagt så er det mye viktigere med en dynamo som gir nok ampere. Og tykke kabler for minst mulig spenningsfall.

okei! da er jeg ening med deg, :thumbup: men dynamo på 90A er greit men skadder ikke med mer. Som jeg forstå så skal bilen stå mye på utstyling og da har ikke dynamoen noe å si... :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Om en subwoofer høres eller ei spiller liten rolle.

Det som er poenget med GOD LYD er å ha elementer som spiller med samme katakter. Riktig montert oppnår en da en bortimot sømløs overgang mellom elementene.

Dette er det vi alle streber etter i bilstereokonkurranser som EMMA og SASCA (Sverige).

En god subwoofer skal også spille musikk og ikke bare dunke og bråke!

 

Be om en seriøs demo hos din lokale bilstereobutikk eller hør på det dine venner har.

Bor du på Østlandet så kan du sende meg en PM så kan vi ta en bilstereoprat.

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Akkurat hva som er god lyd er jo litt relativt. Jeg har en kamerat som har dobbel 10" som spiller så pakningene i vinduet går og han synes det er bra. Jeg har en fransk 11" som jeg er godt fornøyd med.

Hehe, alt er relativt. Men å spille så pakningene løsner...? Mener å tro det er endel skranglelyder og slikt der i gården :p

 

Personlig så har jeg opplevd følgende reaksjon på godlyd, vel å merke uten forstyrrende skrangling;

Stort, bredt, tildels fårete glis, håra reiste seg og en trang til å gaule "fuck yeah! Dette var saker!" Samtidig som jeg trampa takta manifesterte seg.

Men jeg turte ikke av frykt for å ødelegge for opplevelsen.

Da kan en snakke om godlyd ;)

 

Det nærmer seg nok slike tilstander i kjerra også etterhvert, men først blir det endel utskifting.

Lenke til kommentar

Enig med deg jalla, når jeg først begynte med bilstereo var det 6x9" og stor sub som var tingen, kvaliteten på et anlegg gikk på hvor bra trykk det var, men etterhvert som tiden går og prioriteringene blir anderledes blir jeg mye mer imponert over et skikkelig samstemt anlegg enn en stor dundresub.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...