Kromkaken Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 Jeg har en krysset nettverks kabel og jeg vill dele filer og linke med spill. Jeg vil gjøre dette mellom en stasjonær data og en bærbar data. Noen som kan forklare meg hva jeg må gjøre??
Ongabonga Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 Hvis kabelen er krysset som du sier er det bare å stappe den ene enden i den stasjonære, og den andre i den bærbare.
Kromkaken Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 ER det alt jeg må gjøre? Hvordan er det jeg sender filene fra pcen? Er det ikke noen innstillinger jeg må forta først? Sånn som å dele en harddisk eller noe??
Admin'c Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 høyreklikk på mappa og velg mappedeling så får pc2 tilgang til den...
Admin'c Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 er du fancy kan du få opp mappen som en harddisk på den andre maskinene i min datamaskin->verktøy->koble til netverksstasjon og følg anvisningene. Hvis ikke les på net use om du skal ta det på den harde måten
Kromkaken Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 hvor finner jeg mappen som jeg delte på den stasjonære pcen på den bærbare?
Lord_Linus Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 (endret) Hvis du har gjort det riktig kan du bare søke etter datamaskinen (ved hjelp av navnet på den) som du har delt filer på den andre maskinen som skal ha tilgang til filene. Denne søke funksjonen finner du under der hvor du søker etter filer og slikt. Datamaskin navnet finner du ved å høyre-klikke på min datamaskin og velge egenskaper og fliken computername(heter vel noe annet på norsk) Endret 21. august 2005 av Lord_Linus
ConeX Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 (endret) Gå På: Høyreklikk på Min Datamaskin/My Computer, så går du på Computer Name/Maskin Navn---> Så går du på Change/Endre. F.eks.Computer Name: Kosekassa (Nå heter datan din kosekassa på lokalt nettverk.) Husk at nå heter datan din "kosekassa" og da er det ikke lurt at en annen data på netverket heter det samme. Workgroup: Pleier jeg bare og sette som LAN, det er greit og huske. Bare få alle på netverket ditt til og sette det som LAN. Trykker du "OK", kan hende du må restarte maskinen men da gjør du det. Når folk da etter på skal inn på datan din kan de skrive i adresselinja: "\\kosekassa" da kommer dem rett inn på datan din! Husk at gåse tegnene skal ikke være der når du skriver i adresselinja! Altså: \\kosekassa Endret 21. august 2005 av ConeX
Kromkaken Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 hvilke hull må jeg bruke når jeg skal stikke kabelen inn i den stasjonære pcen
Ongabonga Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 (endret) Nettverkshullet. Edit: En s for mye Endret 21. august 2005 av Ongabonga
Kromkaken Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 jeg finner ikke noe ledig hull til å plugge inn kabelen i den stasjonære pcen kan noen hjelpe meg????
Filla Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 hvilke hull må jeg bruke når jeg skal stikke kabelen inn i den stasjonære pcen Har du flere mulige kandidater ?
Kromkaken Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 hvilket er det? det eneste som jeg kan bruke det er det som internetten står inni
Kromkaken Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 så jeg må bytte plugg hver gang jeg skal dele filer eller linke
Tronsn Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 JA.. viss ikke du skaffer deg en svitsjog putter ledningen med internett i,ledningen til den bærbare og ledningen til den stasjonære.... nå har begge datamaskinene innternett og deler filer men du kan jo kutte ut innternetten
ConeX Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 Det kan jo hende at han allerede er koblet opp mot en svitsj. Et spørsmål til deg "dinosauren", er det flere maskiner i huset som har nett? (Altså har adgang til internett.) Det Modem'et/Svitsj'en du er allerede kobla opp mot gjennom den brukte nettverks-porten, hva heter den? Spør faren din om det er en Svitsj? Ruter? Modem? Når du lager en post gjerne gi litt ekstra info så gjør du ikke bare din men også vår jobb enklere.
Kromkaken Skrevet 22. august 2005 Forfatter Skrevet 22. august 2005 min far vet ikke noe om data. jeg skjønte eller ikke hva jeg helt skulle finne navnet på! jeg skal gjøre mitt beste fra nå av for å gi best mulig informasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå