Gå til innhold

Bygge Kasse selv


Anbefalte innlegg

Hei, hei alle sammen...

 

Jeg har tenkt på å bygge kasse selv så jeg lurte på et par ting... Hva einer seg best som bygge matriale? Sponplater eller Kryssfinner, men hvor tykke burde de være? Er 8mm nok eller må jeg bruke 12mm plater? Snekker'n, noen forslag??? Og angående kjøling i samme kasse... Jeg har et powersupply som jeg kan snu viftene på... Så viss jeg legger den i bånn og snur viftene vil det hjelpe på kjølinga i kassa? Tenkte å sette en 2x120mm radiator i front og bak... ville det da skape nok gjennom strømming i kassa? Designe på kassa er ikke det største probleme... Det er layouten inni som skaper hodebry for meg...

 

Med vennelig hilsen

Trond...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å sette en 2x120mm radiator i front og bak... ville det da skape nok gjennom strømming i kassa?

nei overhodet ikke du vet vell at radiator er noe man har i vannkjøling og bil og lignende?

radiator er noe som kjøler prossesoren og eventuelt motoren i en bil?

du må nok haBARE2*120mm vifter uten radiator,har du den blir det ikke luft gjennomstrømmning

 

 

 

 

Se opp for skriveleif:P

Lenke til kommentar
Tenkte å sette en 2x120mm radiator i front og bak... ville det da skape nok gjennom strømming i kassa?

nei overhodet ikke du vet vell at radiator er noe man har i vannkjøling og bil og lignende?

radiator er noe som kjøler prossesoren og eventuelt motoren i en bil?

du må nok ha BARE 2*120mm vifter uten radiator,har du den blir det ikke luft gjennomstrømmning

 

 

 

 

Se opp for skriveleif:P

Hva i allverden er det du snakker om??? Jeg veit da vel at radiatoren trenger vifter! når jeg sier 2x120mm mener jeg selvfølgelig med vifter... jeg er kanskje ikke den smarteste personen som her stukket hode innom, men så dum er jeg ikke! :wallbash:

 

Så da begynner jeg på nytt jeg skal ha 2*2x120mm Radiator (med vifter denne gangen)... men problemet ligger i om det går greit å sette opp PSU med innsug...

Lenke til kommentar
Tenkte å sette en 2x120mm radiator i front og bak... ville det da skape nok gjennom strømming i kassa?

nei overhodet ikke du vet vell at radiator er noe man har i vannkjøling og bil og lignende?

radiator er noe som kjøler prossesoren og eventuelt motoren i en bil?

du må nok ha BARE 2*120mm vifter uten radiator,har du den blir det ikke luft gjennomstrømmning

 

 

 

 

Se opp for skriveleif:P

Hva i allverden er det du snakker om??? Jeg veit da vel at radiatoren trenger vifter! når jeg sier 2x120mm mener jeg selvfølgelig med vifter... jeg er kanskje ikke den smarteste personen som her stukket hode innom, men så dum er jeg ikke! :wallbash:

 

Så da begynner jeg på nytt jeg skal ha 2*2x120mm Radiator (med vifter denne gangen)... men problemet ligger i om det går greit å sette opp PSU med innsug...

ok men du skrev at du skulle ha radiatorer MED vifter i front og en bak,og spurte dermed etterpå

om det blir bra LUFTGJENNOMSTRØMNING men d blir det ikke når d står 2 radiatorer i veien...:p

har nok bare misforstått litt du :thumbup:

Endret av haakie
Lenke til kommentar

Hmmm, tegningene er underveis... Tenkte jeg skulle hekte på en aquaero v4.0 fra aquacomputer på denne... med tid og stunder... så vifte styring er nok greit nok...

 

Men trenger jeg flere vifter? har 3 som blåser inn i kassa og 2 trekker ut igjen... er det nok eller trenger jeg fler?? Dette er det jeg mente med layout problem..

Endret av lordwolfy
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...