tinkamolly Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 (endret) Hei jeg har en D link DI 624 router på kontoret,den sender til 3 maskiner i huset.Så tenkte jeg at nabon skulle få dele nett med meg,(han bur 40 m fra meg).kjøpte så en D link utendørs rundstråle antenne ,men vi fekk i ikke noe signal i huset til han,er det noen som har et tips å komme med. Det er greit, vi lurer på om vi kan bruke kabel grave den ned,Hva slags kabel treger man Endret 20. august 2005 av tinkamolly
norbat Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 (endret) Høres litt rart ut at han ikke får inn signal i det hele tatt fra din ruter som kun er 40 meter unna - i allefall ikke når du i tillegg har montert en utendørsantenne. Hvis du/dere har en bærbar pc, kan du installere programmet Network Stumbler. som måler signalstyrken. Ta med pc'n ut og sjekk hvor signalet flater ut. Jeg hadde nok heller gått for en retningsbestemt antenne framfor en rundstråleantenne. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300374&cks=PLC kan kanskje være et alt. Endret 20. august 2005 av norbat
sgaah Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 Kan det tenkes at du har valgt "hide ssid" i routeren?? I såfall vil dere ha litt trøbbel med å finne nettet ditt.
sgaah Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 Har sjekket litt på emulatoren til routeren din og såg at vist man velger "Extended Range Mode" vil man automatisk skjule SSID. Men det kan du jo sjekke ved å logge inn i routeren og se under Wireless/home.
tinkamolly Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 Har sjekket litt på emulatoren til routeren din og såg at vist man velger "Extended Range Mode" vil man automatisk skjule SSID. Men det kan du jo sjekke ved å logge inn i routeren og se under Wireless/home. Hei nå har jeg sjekka Extended Range mode Disabeld 802.11g only mode disabled SSID Brodcast Enabeld Er det riktig innstilling
norbat Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 I manualen står det noe om Super G. Man bør slå av Turbo alternativet (default) evt Super G, da dette muligens får innvirkning på utstyr som ikke er helt kompatibelt. Kanskje nabo'n har et kort som hører til den kategorien
tinkamolly Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 I manualen står det noe om Super G. Man bør slå av Turbo alternativet (default) evt Super G, da dette muligens får innvirkning på utstyr som ikke er helt kompatibelt. Kanskje nabo'n har et kort som hører til den kategorien Hallo igjen.Jeg for signal i huset på alle 3 pc ene ,Jeg tok den ene bærbare som har D link kort med meg ut på gårdsplassen ,jeg hadde signal ca 20 m utenfor huset.Problemet er å plassere antenna slik at signala i huset ikke blir bortr
sgaah Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 Hei nå har jeg sjekka Extended Range mode Disabeld 802.11g only mode disabled SSID Brodcast Enabeld Er det riktig innstilling Ser utfor å være riktig det ja. Prøv å velg SuperG without turbo. Da kan du også prøve forskjellige kanaler å se om problemet kan ligge der.
sgaah Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 Burde spurt om dette først men men, hvilken type hus er det snakk om betong eller tre?? Har nettopp lest databland på routeren din og den skal være god for ca 100 m innendørs og 400 m utendørs. Sjekk at antennen er skikkelig montert. Hvilken styrke får du når du er hjemme hos deg, (signalstyrke)
tinkamolly Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 Burde spurt om dette først men men, hvilken type hus er det snakk om betong eller tre?? Har nettopp lest databland på routeren din og den skal være god for ca 100 m innendørs og 400 m utendørs. Sjekk at antennen er skikkelig montert. Hvilken styrke får du når du er hjemme hos deg, (signalstyrke) Hei jeg bor i et 2 etg hus ,med mange rom i 2 etg .Har D link på mit kontor ,den sender signal til til to andre pc i huset,dei står begge i 2 etg,for ikke så gode signal der heller ,men nok til at dei kommer på nett, .Det er mange vegger i huset ,men bare tre vegger
sgaah Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 Hei jeg bor i et 2 etg hus ,med mange rom i 2 etg .Har D link på mit kontor ,den sender signal til til to andre pc i huset,dei står begge i 2 etg,for ikke så gode signal der heller ,men nok til at dei kommer på nett, .Det er mange vegger i huset ,men bare tre vegger Hmm, hørres merkelig ut. Du har selvsagt prøvd å flytte litt rundt på routeren/ antennen.Vett du om andre tråløse nett i nærheten av deg?? Vist det er tilfelle kan det være lurt å prøve andre kanaler til å sende på.
tinkamolly Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 Hei jeg bor i et 2 etg hus ,med mange rom i 2 etg .Har D link på mit kontor ,den sender signal til til to andre pc i huset,dei står begge i 2 etg,for ikke så gode signal der heller ,men nok til at dei kommer på nett, .Det er mange vegger i huset ,men bare tre vegger Hmm, hørres merkelig ut. Du har selvsagt prøvd å flytte litt rundt på routeren/ antennen.Vett du om andre tråløse nett i nærheten av deg?? Vist det er tilfelle kan det være lurt å prøve andre kanaler til å sende på. Hei jeg har flyttet antenna undt i huset ,men når kansje nabon kunne fått signal,mister pc ene i huset signala
sgaah Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 såpass Hvilken antenne er det du har kjøpt da??
tinkamolly Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 såpass Hvilken antenne er det du har kjøpt da?? hei jeg Kjøpte en Dlink antenne på 15 dbi 1,5 m lang rundstråle antenne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå