Gå til innhold

Noen med Asus P5WD2 og Intel EE 840?


myhken

Anbefalte innlegg

Er ute etter om det er noen der ute som har dette oppsettet:

Asus P5WD2 Premium i955x

Intel Extreme Edition 840 (3,2 Ghz dual core)

Corsair TWINX1024 8000UL DDR2

 

Hvilke instillinger bruker dere eventuelt på minnebrikkene / FSB osv. :ermm:

 

Ellers noe jeg burde vite, problemer eller andre nyttige tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cornel har og noen merknader om høy temp.

Så det, men han har "bare" en Pentium D. Jeg har kjøpt meg en Intel Extreme Edition 840. Og er ute etter noen med samme HK, CPU og minne brikke.

 

Ellers lurer jeg også på om Zalman 7700cu viften faktisk vil passe. Den står ikke hverken på listen over kort som passer eller kort som ikke passer på Zalman sine websider. Men sender dem en mail jeg.....

Lenke til kommentar
Cornel har og noen merknader om høy temp.

Så det, men han har "bare" en Pentium D. Jeg har kjøpt meg en Intel Extreme Edition 840. Og er ute etter noen med samme HK, CPU og minne brikke.

 

Ellers lurer jeg også på om Zalman 7700cu viften faktisk vil passe. Den står ikke hverken på listen over kort som passer eller kort som ikke passer på Zalman sine websider. Men sender dem en mail jeg.....

Hvis den passer fysisk, noe jeg har en sterk formening om at den vil gjøre, er det bare å smokke den inn... Dette er en av de aller beste luftkjølerne på markedet, og i følge mine erfaringer en langt bedre kjøler enn f. eks Thermalriht XP120..

 

Må støtte det som er sagt her tidligere om at det er usannsynlig at det er mange med ditt oppsett der ute.. Du må huske på at du har prosessor og hovedkort om tilsammen koster 11k... Det er ikke mange som gidder å legge så mye i to kompnenter når maskinen består av rundt 10 tilsammen..Blir jo en dyr maskin.. feit er den, men det er jo en kjent sak at Intel lagger etter AMD grunnet arktitekturforskjeller.. Hvis man ser bort fra Pentium M da..

Regner med at en 4000+ eller en FX 55 ganske greit kan hamle opp med EE prosessoren hvis man ser bort fra multitasking..

Alternative oppsett er jo langt billigere..

 

Men feit er den.. det skal du ha!!

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

Regner med at den passer, ser at det fleste andre Premium kortene til Asus står der, så listen er sikkert ikke oppdatert med det nyeest hovedkortet til Asus. Så noe på QA forumet også at folk har denne viften på samme hovedkort.

 

Når det gjelder pris ja, så vet jeg at den er dyr. Uten skjerm kommer morroa på rett under 30k. :innocent:

Og at det finnes AMD systemer som sikkert ville gitt meg høyere ytelse skal jeg ikke argumentere mot.

Leser jo tester, og ser at AMD X2 4800+ slår Intel EE 840 når det gjelder spill og andre applikasjoner.

 

Men så har det seg slik at jeg ALLTID har brukt Intel, og ALLTID kommer til å bruke Intel :cool: . Uansett pris og ytelse. Og som du sikkert vil se i de fleste tester, så er jo forskjellen mellom topp modellene ganske små, AMD yter bedre i spill, men det er jo ikke snakk 50% bedre. Marginene er ofte små.

 

I det virkelige liv (som ikke er å kjøre Benchmark programmer hele dagen) så merker man nok lite til disse forskjellene.

Siden spill er sekundert, og encoding av DV og film vil være noe jeg driver mer med, så er nok Intel systemet bedre enn AMD. Her er det snakk om ganske drastiske ytelsesforskjeller mellom AMD X2 og Intel EE 840

Blir også spennende å se hvordan bildebehandling osv også går.

 

Og selvsagt, blir bra å spille BF2 og noen av de andre spillene mine uten at jeg må redusere alt på instillingene. Tror GeForce 7000GTX kortet greier det meste :thumbup:

 

Men alt bunner ut i at jeg nå hadde lyst til å kjøpe den beste Intel pc'en man kan få, og tar vel ikke helt feil i at pr dags dato, så er dette den absolutt beste Intel dual-core pc'en du kan kjøpe.... :ermm:

 

Håper bare datoen på 24.8 ikke blir utsatt noe mer, slik at jeg snart kan starte å bruke pc'en. Må jo få kjørt noen bechmark programmer for å se hvor høyt jeg får den på 3DMark05 og PCMark05 og superPI. :dribble:

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Hva med å vente på Zalman CNPS9500. I følge denne testen har den bedre kjløleevne enn Zalman CNPS7700Cu. Det ser også ut som om de har brukt det samme hovedkortet som du har under testingen.

Da får jeg heller kjøpe den senere. Pc'en er allerede bestilt, og som nevnt mangler jeg bare hovedkort og minnebrikke. Hovedkortet skal være på vei, og minnebrikke står det forventet leveringsdato 24.8.

Så fort de er på plass, setter netshop pc'en sammen og så henter jeg den.

 

Gidder ikke å vente noe lengre pga en vifte.... :thumbdown:

 

Men ikke noe i veien for at jeg kanskje kjøper en slik når den kommer og jeg har lest noen tester, hvis den er bedre en Zalman 7700cu, så er det vel ikke noe tvil. For CPU'en min kommer nok til å være varm som fy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...