Gå til innhold

Trenger hjelp til oppgraderinge av PC.


sphrenos

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal oppgradere pcen min til en rå spille pc. Som skal greie å kjøre feks DOOM3, HL2 og BF2 på full instillinger. Det jeg trenger er nytt hovedkort, cpu, skjermkort og psu.

 

Kan jeg bruke min 1g med ram på en av de nye hovedkortene??? Ram`en er TwinMos PC 3200 2x512 ddr-dimm som sitter på ASUS A7N8X Deluxe.

 

Har dere noen bedre forslag til oppgradering???

 

-AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester''eller ''Venice''

-ASUS A8N-SLI Deluxe

eller

-Gigabyte K8NXP-SLI

eller

-MSI K8N Diamond

-GeForce 7800 GTX levrandør vet jeg ikke.

-Psu kom med forslag

 

+ Jeg har ikke ubegrensett med penger

 

:thumbup:

Endret av SindreE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt fra 7800GTX til 7800GT(3200 kr ukens tilbud netshop.no), det du sparer på det kan du kjøpe f.eks AMD 3700+ CPU.

 

Av PSU vil OCZ ModStream 520W, Hiper 580W eller MIST 500W

 

Behold minnebrikkene enn så lenge, så oppgraderer du til 2GB etterhvert.

 

Av hovedkortene skal jeg ikke uttale meg, men om du kjøper en med vifte på brikkesett, så kjøper du med en brikkesett kjøleribbe for å bli kvitt støyen.

Lenke til kommentar
hds - "Bytt fra 7800GTX til 7800GT(3200 kr ukens tilbud netshop.no), det du sparer på det kan du kjøpe f.eks AMD 3700+ CPU."

 

Så det vil gi bedre ytelse en 7800 GTX og AMD 3200+???

Hvis du ikke har tenkt å overklokke en 3200+ så vil den jo bli en flaskehals med 7800GTX (får ikke dårlig ytelse, men ikke utnytta skjermkortet 100 %). Med din combo får du kanskje ca like bra spille ytelse som min combo, men på programmer så får du jo bedre ytelse pga av en kraftigere CPU. Og 7800GT er et kjempe bra kort, og er endel mer ytelse/per krone enn et 7800GTX.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...