Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig problem (internett!)


Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe?

 

Det eneste programmet på pcen min som finner internett-oppkoblingen min er IE (evt. andre browsere), Programmer som mIRC finner ikke oppkobling, ikke ftp programmer, og for den saks skyld ikke p2p programmer heller.

 

- Jeg bruker ISDN

- Det er ingen konflikter i hardware/software

- har koblet ut brannmur

 

Det eneste jeg lurer på er om feilen ligger i selve ISDN boksen eller hos telenor, men de fnøs selvsagt av dette da "mIRC og slike programmer ikke dekker deres ansvarsområde i forhold til kundebehandling..."

 

Noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har liknende problem:thumbdown:

Jeg har ADSL og eneste som virker når dette problemet oppstår er dc++ av en merkelig grunn og msn + yahoo. men ikke internet explorer eller firefox :hmm:

og jeg vet jo utmerket godt at det er connection ettersom dc++ laster ned/opp og msn er på.

jeg har prøvd å få hjelp av en som hadde litt greie på dette via dc++ da det skjedde, og vi trudde vi fant problemet. for når jeg skrudde av cfosspeed så virket det igjen. men etter en stund så skjedde det igjen og da var ikke dette programmet aktivt. kan nevne de programmene jeg har kjørenes, regner med en av de påvirker et eller annet :hrm:

netlimiter, cfosspeed, dc++, msn messenger, yahoo messenger. det er alle som jeg vet aktivt bruker tilkoblingen til internet. oh... å jeg har ikke no brannmur oppe, annet en filtersettet i routeren, men utifra det han jeg snakka med kunne forstå så lå problemet på maskinen og ikke i routeren.

 

noen kloke svar? :hmm:

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe?

 

Det eneste programmet på pcen min som finner internett-oppkoblingen min er IE (evt. andre browsere), Programmer som mIRC finner ikke oppkobling, ikke ftp programmer, og for den saks skyld ikke p2p programmer heller.

 

- Jeg bruker ISDN

- Det er ingen konflikter i hardware/software

- har koblet ut brannmur

 

Det eneste jeg lurer på er om feilen ligger i selve ISDN boksen eller hos telenor, men de fnøs selvsagt av dette da "mIRC og slike programmer ikke dekker deres ansvarsområde i forhold til kundebehandling..."

 

Noen råd?

Telenor er flinke til å fnyse ja :D Har dere sjekket at alle nettverks protokollene er installert? Netbios, tcp/ip, ipx, etc. Så lenge ett program kommer seg på nett så er det ikke nettet det er noe galt med. Ligger nok helt sikkert på maskinen. Kjør en connection wizard, pass på å velge riktige innstillinger. En brannmur skaper ofte slike problemer. Konfigurer program kontroll i brannmuren. XP har innebyd brannmur som er ivrig til å slå seg på selv uten din direkte samtykke. Sjekk at den er av eller riktig konfigurert. Håper det var noen tips som kan hjelpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...