Gå til innhold

Et hjertesukk ang. Priest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betyr det at du ikke har brukt SW:P i en stund? Når jeg soloer er SW:P den største skadekilden min, tett etterfulgt av mind blast. Uvurderlig spell imo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Standard kombo for meg er Shield (slik at om det blir hamret vekk, må man ikke vente 30 sek før nytt kommer opp), Mind blast, PW:P (og evt. Vampiric embrace + Mind flay om det er melee-mobs), så skyter jeg ivei med wanden min. Grindet Dustbelcher ogres fra 45-48, og kom ut med ca. 95% hp og mana hver gang.

Edit: og ting går dårlig om PW: P blir resistet, det var poenget.

Endret av psilocybe
Skrevet

jeg bruker den hele tiden, men jeg har brukt den høyeste levelen på den. For å få stun (blackout) og for å forhindre rogues å stealthe holder det med level 1 pain.

Beklager at jeg var litt uklar, men det jeg mente var at jeg måtte få SW:P level 1 på actionbaren igjen *sammen* med den høyeste levelen jeg har tigjengelig på den.

:D

Skrevet (endret)
Har aldri brukt et eneste poeng på shadow og jeg soloer easy. Hadde ingen problemer med det fra 1-60.

Nå skal det dog legges til at jeg forholder meg til PvE servere. Der kan shadow med fordel fjernes i sin helhet og erstattes av noe mer healer orienterte talents.

Stakkars deg som aldri har hatt poeng i shadow. Har du Holy Nova btw, det er jo heeeeelt imba! Tenk å være sååå bra, og er toptalent!

:ermm:

BTW, om du hadde specca shadow hadde du klart å komme deg til 60 vesentlig kjappere.

om shadow treet blir nerfa så blir enda mer manko på prester enn det der er nå. lykke til med endgame da

Da kommer jeg faktisk til å vurdere å gjøre min 32 gnome warrior om til main char.

Endret av ahpadt
Skrevet
Har aldri brukt et eneste poeng på shadow og jeg soloer easy. Hadde ingen problemer med det fra 1-60.

Nå skal det dog legges til at jeg forholder meg til PvE servere. Der kan shadow med fordel fjernes i sin helhet og erstattes av noe mer healer orienterte talents.

Stakkars deg som aldri har hatt poeng i shadow. Har du Holy Nova btw, det er jo heeeeelt imba! Tenk å være sååå bra, og er toptalent!

BTW, om du hadde specca shadow hadde du klart å komme deg til 60 vesentlig kjappere.

Ja det er klart raskere å komme til 60 med shadow specs, i hvertfall hvis man baserer seg mye på solospilling.

Dog finner jeg det sosiale aspektet såpass spennende at jeg foretrekker grupper/instances og i tillegg var det heller ikke noe rush for meg å bli level 60.

Reisen til 60 kan med fordel nytes fremfor å stresse :-)

Skrevet (endret)

Ja det er klart raskere å komme til 60 med shadow specs, i hvertfall hvis man baserer seg mye på solospilling.

Dog finner jeg det sosiale aspektet såpass spennende at jeg foretrekker grupper/instances og i tillegg var det heller ikke noe rush for meg å bli level 60.

For min del, så tror jeg at jeg hadde syntes det ville blitt litt kjedelig å være så avhengig av en gruppe for å få gjort noe.

Anyways, jeg syntes Holy-treet skulle fått en buff, slik at det ble større forskjell mellom shadow/holy mtp healing.

Endret av ahpadt
Skrevet

For min del, så tror jeg at jeg hadde syntes det ville blitt litt kjedelig å være så avhengig av en gruppe for å få gjort noe.

Anyways, jeg syntes Holy-treet skulle fått en buff, slik at det ble større forskjell mellom shadow/holy mtp healing.

På ingen måte avhengig av gruppe for å solo. Kan easy ta 2-3 mobs solo selv om man ikke har brukt et eneste poeng i shadow.

Med shadow er det bare enda lettere.

Skrevet (endret)
Jeg spiller selv priest og for mitt vedkommende skulle jeg ønske at Blizzard fjernet hele shadow treet. Da kunne vi i det minste fått priests som kunne heale.

gah, spar oss

Jeg trenger vel ikke din tillatelse for å poste her inne vel?

Så slike kommentarer kan du spare deg for ja.

En shadow specced priest healer ca. 35% dårligere enn en som har fokusert på healing.

Skal legges til at jeg spiller på en PvE server og da er det håpløst med shadow specced priests som tar det for gitt at de skal til MC på bekostning at priests som healer vesentlig bedre.

å ja, så din kommentar om å bare fjerne shadow treet så andre kan få priester som faktisk kan heale (siden shadow priests er retards og ikke kan heale) var en god kommentar?

nope, i was right the first time: spar oss

Forskjellen er at jeg kommenterer spillet, du evner ikke det og må nøye deg med å slenge dritt.

Men akkurat hva du vil om WoW, og meg for den saks skyld, men hold deg til trådens tema.

Burde ikke være spesielt vanskelig det.

Jeg tror de fleste "faste leserne" her er klar over hva jeg mener om holy spec, shadow spec, og disc spec. derfor nøyde jeg meg med at du kunne spare oss for propaganda (ja, propaganda) om shadow spec vs holy med kommentarer som "bare fjerne shadow treet".

Si meg, hvorfor har du såpass mye hat for en del av din egen klasse? (jada, hat er et sterkt ord, men du vil at dine fellow priests skal lide fordi du er holy spec)

Du sier også at en shadow priest ikke kan heale som om det var et bevist faktum... hvor tar du dette fra?

faktumet er at alt du får fra shadow treet oveskygger holy totalt. Disc er bare en mye bedre linje en holy for healing. Skulle ønske det ikke var sånn, at det var en virkelig stor forandring å oppleve ved å velge holy, men det er bare ikke det.

Jeg er helt enig med Kim Roger. eneste builden jeg ville ha brukt med holy i det, ville vært:

# Unbreakable Will - 5/5 points

Increases your chance to resist Stun, Fear, and Silence effects by 15%.

# Martyrdom - 2/2 points

Gives you a 100% chance to gain the Focused Casting effect that lasts for 6 seconds after being the victim of a critical strike. The Focused Casting effect prevents you from losing casting time when taking damage.

# Improved Power Word: Shield - 3/3 points

Reduces the duration of your Power Word: Shield's Weakened Soul effect by 15 seconds.

# Improved Power Word: Fortitude - 2/2 points

Increases the effect of your Power Word: Fortitude spell by 30%.

# Mental Agility - 3/5 points

Reduces the mana cost of your instant cast spells by 6%.

# Mental Strength - 5/5 points

Increases your maximum Mana by 10%.

Holy Talents (10 points)

# Improved Renew - 5/5 points

Increases the amount healed by your Renew spell by 15%.

# Spiritual Healing - 5/5 points

Increases the amount healed by your healing spells by 10%.

Shadow Talents (21 points)

# Blackout - 5/5 points

Gives your Shadow damage spells a 10% chance to stun the target for 3 seconds.

# Improved Shadow Word: Pain - 2/2 points

Increases the duration of your Shadow Word: Pain spell by 6 seconds.

# Shadow Focus - 5/5 points

Reduces your target's chance to resist your Shadow spells by 10%.

# Mind Flay - 1/1 point

Assault the target's mind with Shadow energy, causing 75 damage over 3 seconds and slowing the target to 50% of their movement speed.

# Improved Psychic Scream - 2/2 points

Reduces the cooldown of your Psychic Scream ability by 4 seconds.

# Shadow Reach - 3/3 points

Increases the range of your Shadow damage spells by 20%.

# Improved Fade - 2/2 points

Increases the duration of your Fade ability by 10 seconds.

# Silence - 1/1 point

Silence the target, preventing them from casting spells for 5 seconds.

Hele 10 poeng i holy. Er en med mange flere poeng i holy bedre en meg å heale? Da er det ikke mye om å gjøre i værtfall!

Beklager vist du tok det veldig personlig det jeg sa i min første post, men ærlig talt,

en komentar som: "Jeg spiller selv priest og for mitt vedkommende skulle jeg ønske at Blizzard fjernet hele shadow treet. Da kunne vi i det minste fått priests som kunne heale."

Fortjener virkelig ikke bedre.

Og ja, spirit of redeption er en laterlig skill.

Endret av JRL
Skrevet

Speccer du riktig så ender du opp med ca. 35% mer healing power sammenlignet med de som er shadowspecced.

Damagekåte priests har jeg i utgangspunktet ingen spesiell forkjærlighet for så du får ikke den helt store kjærligheten fra meg.

Og tallene...ja du kan da sette deg ned å regne manapool, spell costs etc til øyet blir vått, eller du kan søke på nettet. Den som leter finner, og der er flere gode og meget detaljerte utregninger som er gjort på dette.

Dette er jo den klassiske debatten om en healer er en healer eller ei.

Jeg sier ja til healer, og nei til alt annet dill. Ønsker man primært å bedrive damage finnes der langt mer effektive klasser enn shadow priests uansett.

Og så er vi enige om at du har helt andre ønsker.

Skrevet
Speccer du riktig så ender du opp med ca. 35% mer healing power sammenlignet med de som er shadowspecced.

Damagekåte priests har jeg i utgangspunktet ingen spesiell forkjærlighet for så du får ikke den helt store kjærligheten fra meg.

Og tallene...ja du kan da sette deg ned å regne manapool, spell costs etc til øyet blir vått, eller du kan søke på nettet. Den som leter finner, og der er flere gode og meget detaljerte utregninger som er gjort på dette.

Dette er jo den klassiske debatten om en healer er en healer eller ei.

Jeg sier ja til healer, og nei til alt annet dill. Ønsker man primært å bedrive damage finnes der langt mer effektive klasser enn shadow priests uansett.

Og så er vi enige om at du har helt andre ønsker.

bra blizzard ikke ser det på samme måte og ikke tvinger klasser til å spille en spesiell måte konstant som andre spill har gjort.

Og angående effektivitet...spørs litt på hvilken type combat vi snakker om, men shadow priest dreper faktisk mages etc meget lett. så nei, det er ikke nødvendigvis en mer effektiv klasse for noe.

Og husk, ting ser mye større ut i % en det er i faktsike tall. feks 10% mer healing, ser ikke så ille ut, men det er jo bare 100 mer for den veldig ofte brukete spellen flash heal.

Skrevet

Heales. Mitt guild gjør molten core ofte, vi er en fire-fem prester hver gang, alle er shadow speccet. Har tatt majordomo og jobber med ragnaros, men healing har aldri vært noe stort problem. Kan ikke shadow priests heale? Gå å ta deg en bolle før du prater, prøv shadow priest selv, du kommer til å føle deg som på en sky.

Skrevet (endret)
Heales. Mitt guild gjør molten core ofte, vi er en fire-fem prester hver gang, alle er shadow speccet. Har tatt majordomo og jobber med ragnaros, men healing har aldri vært noe stort problem. Kan ikke shadow priests heale? Gå å ta deg en bolle før du prater, prøv shadow priest selv, du kommer til å føle deg som på en sky.

Noen som har sagt at det ikke er mulig med shadow specced?

Så den bolla kan du vel strengt tatt spise selv.

Har mine egne boller her jeg :-)

Endret av Heales
Skrevet
Jeg spiller selv priest og for mitt vedkommende skulle jeg ønske at Blizzard fjernet hele shadow treet. Da kunne vi i det minste fått priests som kunne heale.

Du sier det selv

Ja hvis du er en person som alltid mener at verden er sort eller hvit står det deg selvsagt fritt å mene det.

I min verden er der nogen flere nyanser.

Skrevet

Om noen her tror alt er sort eller hvitt er det jo du.

Du sier jo direkte at man må være holy priest for å heale, når sannheten er at holy knapt utgjør noen forskjell.

Skrevet (endret)

Du sier jo direkte at man må være holy priest for å heale, når sannheten er at holy knapt utgjør noen forskjell.

Forskjellen utgjør 35%. Men for all del ikke sett deg ned å regne det ut.

Eller jeg skal korrigere meg selv så litt her. Den er opp til 35% - helt avhengig av hvilke healing spells det er snakk om.

Er jo lettere å trykke på postknappen her fremfor å studere fakta.

Endret av Heales
Skrevet

Statistikk er ikke 100% rett i forhold til gameplayet. I MC er det overheal uansett om prestene er holy eller shadow speccet. Du sa blindt at shadow prester ikke kan heale, har du noe å si imot det eller står du fortsatt for det?

Skrevet (endret)
Forskjellen utgjør 35%. Men for all del ikke sett deg ned å regne det ut.

Hvor får du 35% fra? Eneste talentet jeg finner som gir mer er "Spiritual Healing" - 10%.

Kan du ikke sette opp din build?

Du sa blindt at shadow prester ikke kan heale, har du noe å si imot det eller står du fortsatt for det?

..

Endret av ahpadt
Skrevet

I MC jo! Mye mer mana med Disc / holy specc + divine spirit, + bedre healing etc.

Skrevet

Intensjonen var ikke å starte en ny Shadow/Holy priest diskusjon, da det allerede finnes hyllemeter på hyllemeter med slik på ymse forum rundt på nettet.

Det jeg prøvde var å sette fokus på at en prest er en god MEDspiller, og at man med hell kan prøve å flytte fokus over på dette istedet for at forsmådde PvP'ere ikke klarer å komme over at de ble knust nedi støvlene av en prest på BG dagen før.

Det er nødvendig, og viktig, at folk verdsetter prester og spiller deretter i instanser og i gruppe generelt. I en instance er det en gruppes død om de mister presten, og at det derfor gavner alle om presten er i stand til å "sparke fra seg" litt om man skulle gjøre en feilbedømming og få aggro.

Jeg er hellig (!) overbevist av at enhver gruppe er tjent med at en mage, hunter, rogue eller en hvilken som helst annen klasse står parat til å ofre seg for å holde presten i live.

Uten noen klar konklusjon vil jeg avbryte her, og la diskusjonen forstette, og jeg vil sikkert komme tilbake i denne tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...