Gå til innhold

F10, S5z eller Ex-z750 ?


Anbefalte innlegg

Etter at jeg klarte å ta livet av mitt gamle kamera har jeg sett på nye alternaltiver. Prisklassen er i 2000-3500 klassen. Kravene er:

 

1. Lite og lett.

2. Minst 3X zoom.

3. Det må klare å ta ok bilder i litt dårlig innendørslys.

 

Fant da ut at Fuji Finepix F10 (2800kr), Pentax Optio S5z (2550kr) og Casio Exilim Ex-z750 (3180kr) er de mest klare kandidatene her.

5900/7900 modellene synes jeg er litt klumpete.

 

Foreløpig heller jeg mot Pentax. Billigst og billig minne er jo et pluss. Det er også det minste. Men støtter ikke USB 2.0???

 

Fuji som andre valget. Bra pris. Litt større. ISO opp til 1600!!! De to andre klarer opp til 400.

 

Casio har flest Mpix, men tror nok 5Mpix er nok også. Lite det også.

 

Noen som vil tilføye noe her? Noen kameraer jeg burde vurdere i tilllegg...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte i dag ett Fuji F10 kamera ,og si at ble litt skuffet over bilder som ble tatt inne, der det er behov for blitz. Bildene ble forsåvidt lyse nok ,men jeg syntes at det ble litt for kornete/unaturlig bilde ved auto instilling/Iso800, dette ble bra da jeg satte innstillingene til Iso 400 ,men da ble også bilde noe mørkt.

Det kan godt hende at dette er av de beste kompaktkameraene når det gjelder innebilder ,men mitt 6 år gamle Olympus z3030 tar bedre innenbilder en dette fuji kameraet ,nå skal det da nevnes at Olympus kameraet er langt større en fuji kameraet.

Lenke til kommentar

Ingen som har noen erfaringer med Pentax Optio S5z da?

Ellers er jeg enig i at F10 virker som et topp kamera!!! Hvordan virker videokvaliteten? På S5z fikk MPG4 videoen litt pepper for å lage litt mye artifacts, men den komprimerer utrolig bra da. (PS! Video er ikke de viktigste for meg...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...