Gå til innhold

Mini Test av Siemens S65


Anbefalte innlegg

Her er en liten test av kameratelefonen Siemens S65!

 

 

DESIGN 6/10

 

Mobilen ligger ganske godt i handen og har et fint utseende foran. Men nar det gjelder pa baksiden synes jeg telefonen likner pa en eldre modell fra Siemens nemlig MC60. :no: Dette synes jeg er svaert skuffende med tanke pa at dette var den forste 1,23 megapixels Telefonen til Siemens! Pa siden av telefonen har du en volums justerer hvor du kan skru lyden hoyere og lavere. Nederst har du en luke hvor det er plass til MMC kort sa du kan utvidde minnet med tanke pa at internminnet bare er pa ca. 10 megabaytes. Tastene er gode og holde i og det gar som regel knirkefritt uten noe problemer og det gar ogsa problemfritt nar man skriver SMS.

 

SKJERM OG MENYER 6/10

 

 

Nar det gleder skjermen til S65 er jeg sann middels fornoyd.

Skjermen er pa 65536 farger og har en opplosning pa 132*176 punkter..

Dette er en grei opplosning men til a vaere en megapixels telefon burde Siemens hvertfall ha lagt inn en 176*220 punkters skjerm og 262144 farger.

Nar man ser pa bilder kan man trykke pa fullskjerm sann at bildet blir utvidet over hele skjermen...Menyene er forsavidt greie men det tar litt tid og dra joysticken fra side til side.

 

Trådløs teknologi 9/10

 

Telefonen har Bluetooth,Infrarod, MMS,GPRS og alle de tingene, men mangler dessverre EDGE. Ellers er det bra av Siemens og ha Bade Infrarod og Bluetooth i ett noe som var sjeldent pa de eldre mobiltelefonene fra Siemens.

 

NYTTEFUNKSJONER 8/10

 

Den har alt standard som Stoppeklokke, Kalkulator, Nedtelling og til og med internett som du kan surfe pa. Selv om det koster deg 2 kroner per minutt er det greit og ha nar du er ute pa ferie uten Internett. :thumbup:

 

UNDERHOLDNING OG SPILL 4/10

 

Nar det gjelder underholdning er jeg ikke akkurat noe saerlig fornoyd med S65 :hrm: Den mangler en viktig funksjon nemlig MP3 spiller!!! Dette synes jeg er svaert skuffende og jeg synes det er bra at Siemens endelig har forstatt hvor viktig dette er pa de nye telefonene. Mobilen har to spill, Worms med ganske bra grafikk og Sea battle.

 

KAMERAFUNKSJON 6/10

 

Siden dette var den forste kameratelefonen til Siemens kan man ikke akkurat forvente alt for mye, Kamera er pa 1280*960 pixler. En grei opplosning men bildene blir litt for morke nar man ser dem pa mobilen. Hvis man derimot sender bildene til pc n blir det andre boller. Da ser man en mye mer klarhet i bildet enn det man gjor pa mobilen. Du kan zoome opptil 5 ganger men da blir bildet ganske uklart og vanskelig a se hva er.

 

KONKLUSJON 6/10

 

Hvis du ikke er sa noye med MP3 sanger pa mobilen er dette et godt valg for deg som ikke vil legge i 3-4 tusen kroner i enn mobiltelefon. For oyeblikket ligger vel den billigste prisen pa 1798 kroner som er en grei pris. Et middels godt kamera, en middels god skjerm og middels gode knapper.. Bra den har internett og egen plass til minnekort! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...