Gå til innhold

Coop bærbar / Shg


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det haster veldig for meg å kjøpe bærbar nå, men det flomrerer av tilbud!!!

Først av alt, bruken av bærbaren vil være til skolearbeid, noe redigering av bilde og video samt litt nyere spill (Bla. Half-Life2) (Battlefield2)

 

Jeg sitter igjen med 2 interessante tilbud:

 

Coop sitt kampanjetilbud

 

og Shg's Note 9000 serie med følgende specs:

 

Centrino 740 (1.7GHz - 533FSB), 512MB DDR333, 60GB HD (16MB Cache), 15” TFT, Combo CDRW/DVD, ATI Radeon X700/128MB, 54MBIT WLAN, LAN, Bluetooth, Webcam, Card Reader

 

Dette er ifølge meg, VELDIG gode specs for Kr 10,778,- altså under 1000 kroner dyrere enn Coop sin pc, men har nyere chipsett, FSB, høyere hastighet på RAM, bedre harddisk, skjermkort, Bluetooth, og innebygd webcam

 

mens Coop har fordelen med tv-kort og dvd-brenner, noe som ikke denne Shg noten har

 

 

Så spørsmålet blir: Noen som har noen erfaringer med Shg, eller vet om noen som har testet disse pcene? Dagbladet presenterte Shg for et par dager siden i sin "test" men det hjalp neppe.

 

Så...Coop eller Shg?

 

 

-Dennis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som ingen har sett ut til å ha fått med seg.

 

Coop selger også en bærbar med x700 kort for 5 kroner mer enn den reklamerte pc'n.

 

Sitter å taster fra min nå men folk ser ut til å ville ha en 9700SE løsning istedenfor av ene eller annen grunn.

 

 

Andre specs: Athlon 64 3000+

512MB

80GB

Dual layer dvd brenner

x700 PCi Express 64MB

 

 

Google Acer Aspire 5012 WLMi så får du se spesifikasjonene.

 

Denne betalte jeg 9995,- for på obs på Torsdag.

 

jaja. siste gang jeg skriver om det.

Lenke til kommentar
Som ingen har sett ut til å ha fått med seg.

 

Coop selger også en bærbar med x700 kort for 5 kroner mer enn den reklamerte pc'n.

 

Sitter å taster fra min nå men folk ser ut til å ville ha en 9700SE løsning istedenfor av ene eller annen grunn.

 

 

Andre specs: Athlon 64 3000+

512MB

80GB

Dual layer dvd brenner

x700 PCi Express 64MB

 

 

Google Acer Aspire 5012 WLMi så får du se spesifikasjonene.

 

Denne betalte jeg 9995,- for på obs på Torsdag.

 

jaja. siste gang jeg skriver om det.

Vel jeg liker prosessoren på den som er reklamert mye bedre, men et X700 kort overgår selvsagt et 9700 kort med nesten 50% så da spørs det hva man legger vekt på..

Lenke til kommentar

Packard Bell ........ :tease:

 

For å svare til trådstarter:

 

Anbefaler SHG sin laptop, da det virker for meg som om du i praksis får mer for pengene der. Med siste brikkesett, siste ram og CPU, har du og større levetid på maskinen, da du har fine oppgraderingsmuligheter i fremtiden. Dataverdenen går for fort fremover til at man kjøper gårsdagens teknologi (les: chipsett). Skjermkortet i SHG vil og gi en betraktelig ytelsesøkning i en del spill. Om dog TV-kort er veldig viktig for deg, eller DvD brenner, så blir selfølgelig vurderingen anderledes.

 

Du får uansett ha lykke til !

Lenke til kommentar

Har også kjøpt en Coop bærbar, grafikkortet klarer fint GTA SA

med nye drivere seff, de driverene som fulgte med var ikke mye

å skrive hjem om, anbefaler også å laste ned siste driveren til WLAN

kortet, og bare driveren ikke den intel WLAN utility greia, den lager

bare masse unødvedig rot. savner egentlig ingen ting på denna maskinen.

Må en absolut spille Doom3 i 10000x10000 så kjøp heller en skikkelig spill pc for svarte! Jeg kjøpte coop bærbar`n for å kunne sitte i stua og surfe på internett og lese e-post og slikt

Endret av zandro
Lenke til kommentar
ikke kjøp nån tå det d dug ikke!!! kjøp nå meir populere bærbare

 

 

som http://www.packardbell.no/products/node160...mber=PB20R00116

 

det dug !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er Packard Bell populært? Siden når?

 

I og med at jobber hos en av forhandlerne av disse møkkaPCene, vet jeg at PB _IKKE_ er noe å satse på.

 

I tillegg er den modellen du la ut latterlig dårlig, mindre skjerm, rævva skjermkort og generelt dårlig kvalitet på maskina...

 

Vær litt mer oppegående neste gang du poster, la vær å bruke ørten utropstegn og vis generelt bedre folkeskikk - Ellers blir din historie her på forumet svært så kort.

Lenke til kommentar
ikke kjøp nån tå det d dug ikke!!! kjøp nå meir populere bærbare

 

 

som http://www.packardbell.no/products/node160...mber=PB20R00116

 

det dug !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er Packard Bell populært? Siden når?

 

I og med at jobber hos en av forhandlerne av disse møkkaPCene, vet jeg at PB _IKKE_ er noe å satse på.

 

I tillegg er den modellen du la ut latterlig dårlig, mindre skjerm, rævva skjermkort og generelt dårlig kvalitet på maskina...

 

Vær litt mer oppegående neste gang du poster, la vær å bruke ørten utropstegn og vis generelt bedre folkeskikk - Ellers blir din historie her på forumet svært så kort.

Det var da voldsomt da :dontgetit: Du nevner folkeskikk her men yter jo langt i fra dette selv (ta deg sammen) :mad: (er lov å ha forskjellige meninger)

Lenke til kommentar
ikke kjøp nån tå det d dug ikke!!! kjøp nå meir populere bærbare

 

 

som http://www.packardbell.no/products/node160...mber=PB20R00116

 

det dug !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du kan gjerne utdype hvorfor trådstarter ikke skal kjøpe en tå, selv om det strengt talt ikke er det han spør om.

 

Bastante og ubegrunnede innlegg klarer vi oss fint uten.

Et sant gulkorn det han kom med ja :!:

Sitter med coop bærbare her nå, men lurer på om noen har prøvd bf2 på den enda?

Endret av Full Metal Jacket
Lenke til kommentar
H-kon @ 16/08/2005 : 13:09

Som ingen har sett ut til å ha fått med seg.

 

Coop selger også en bærbar med x700 kort for 5 kroner mer enn den reklamerte pc'n.

Selger de denne på coop generelt, eller er det bare gjennom Romerikes blad og Coop Lillestrøm :D du får den? Har ikke fått min 1557E ennå, får derfor kalde føtter av slike innlegg :hmm:

Lenke til kommentar
Har også kjøpt en Coop bærbar, grafikkortet klarer fint GTA SA

med nye drivere seff, de driverene som fulgte med var ikke mye

å skrive hjem om, anbefaler også å laste ned siste driveren til WLAN

kortet, og bare driveren ikke den intel WLAN utility greia, den lager

bare masse unødvedig rot.

Er det noe krøll med driveren der? Naboen min får ikke det innebygde wlan kortet til å virke. Prøvde å hjelpe han etter beste evne i går, men fikk ikke kontakt med medion wlan routeren som han oxo kjøpte på coop.

 

Etter mye om og men ga jeg opp, akkurat i det jeg skulle dra fra han tenkte jeg på at det fulgte med 2stk usb wlan plugger med routeren han kjøpte. Sa til han at han kunne prøve en av de. Da funket det med en gang.

Lenke til kommentar
desertpunk Skrevet 17/08/2005 : 19:00

  Det eneste negative med shg sin 9000 serie er at de veier drøye 3.3 kg. 

 

Men til gjengjeld får du alt av last tech og alt av last specs. 3,3kg er mye ja, men for de som ikke er på farta hele tiden (buisness folk?) så går nok dette bra! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...