Gå til innhold

Lagre CD på harddisk


Grith

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ta fram PES4 her om dagen, men jeg hadde visst slettet spillet. Da skulle det jo bare være å installere det på nytt, tenkte jeg. Men desverre fikk jeg meg et sjokk: jeg klarte ikke å installere spillet! Problemet ligger i filen som inneholder introen til spillet. Filen er ulesbar, sannsynligvis p.g.a at CD-en har fått en god del riper opp gjennom tiden.

 

Det jeg nå har tenkt å gjøre er å lagre alt innholdet fra CD-en på harddisken, for så å erstatte intro-filen med enten en introfil fra en demo eller bare en tom fil. Den vanlige "kopier" måten funker ikke ettersom ikke alle filene lar seg kopiere slik.

 

Så jeg lurer derfor på om det finnes et program der ute som kan hjelpe meg med dette? Eller om det er en måte en kan "reparere" denne filen på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med programmene MagicISO eller UltraISO kan du lage en ISO-fil, en komplett kopi av CD-en, og deretter redigere innholdet i denne filen. På den måten skulle det være mulig å erstatte den ødelagte filen for å deretter brenne ut ISO-filen igjen.

 

Evt. kan du nok, *host*, laste ned en fungerende ISO-fil av spillet. Det burde ikke by på noen ulovligheter idet du har kjøpt og betalt for spillet.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...