Jump to content
Sign in to follow this  
Halvt horn ost skinka piffi varmt

RAM som takler OC

Recommended Posts

Har begynt å kødde litt med min P3 3,0Ghz pc med et Aopen AX4SPE-UN. Og etterhvert som hastighetene blir høyere kommer en slags sirene fra dataens interne "høyttaler," ifølge Aopens sider så er det en "RAM ERROR."

Og så til poenget:

Trenger billig ddr pc3200 (eller høyere) 1024Mb, 2*512 brikke som takler overklokking. Jeg vil ha den billig for hvis ikke det er ram'en som er problemet (men muligens HK'e :hmm: ) , vil jeg ikke ha brukt en "formue" på en syyyyke ram som bare kan kjøre defualt. :D

BTW: Hva er viktigst; rask CPU og "treg" ram eller defualt (når jeg klokker må jeg sette ned hastigheten på RAM'en)

På forhånd takk! ;)

Beklager hvis feilpost!

Edited by heanwi

Ram'en din blir ikke tregere av at du setter end hastigheten når du klokker, så fremt du klokker opp det du setter den ned da :p

*kremt* Defualt 400 Mhz, under klokking (f.eks.) 366Mhz :ermm:

Du må finne en divider som gir deg en hastighet så nærme standard som mulig.. Er ikke sikkert at du får det til akkurat, men da vil værtfall klokken på cpu ta igjen det du taper.

Ram'en din blir ikke tregere av at du setter end hastigheten når du klokker, så fremt du klokker opp det du setter den ned da :p

*kremt* Defualt 400 Mhz, under klokking (f.eks.) 366Mhz :ermm:

Du må finne en divider som gir deg en hastighet så nærme standard som mulig.. Er ikke sikkert at du får det til akkurat, men da vil værtfall klokken på cpu ta igjen det du taper.

:):) Skal prøve

MEN ram forslag noen??