Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå sier jeg farvel til NextGenTel


Anbefalte innlegg

Jeg hadde NGT Delta 4200 linje før jeg flyttet til mytt nye hus. Det var 1. mai. Når jeg flyttet fikk jeg vite at jeg kan få kun ADSL Surf fordi sentralen er bygd annerledes (eler noe sånt). Det var greit.

MEN, mine naboer - en av dem bor 8 (ÅTTE) meter fra mitt hus, og den andre som bor ca 25m fra meg, KUNNE få vanlig ADSL fra Telenor. Hmm......

 

Jeg sendte mail til NGT med forklaring og med tlf.nr. til begge naboer slik at de kan sjekke selv. Nei..... jeg fikk svar at JEG ikke kan få vanlig ADSL.

Javel, tenkte jeg, og i dag tok jeg kontakt med Telenor. Gjett hva var svaret -"Selvfølgelig at du kan få vanlig ADSL. Når vil du ha den?"

 

Jeg nesten glemte å si at jeg har ventet flere ganger i mange titalls minutter for å komme til NGT support til ingen nyte. Silje hjalp ikke mye... min frustrasjon bare gro større....

 

Sist, men ikke minst, dama fra Telenor sa til meg at de kan senke prisene i september. Dette er uoffisielt ennå, sa hun, men kundene skal få beskjed om dette i begynnelsen av september (hvis det skjer).

 

Heldigvis, kontraktstiden med NGT går ut i slutten av september.

Forresten, blir kontraktstiden forlenget hvis man melder flytting og abonnement blir flyttet til en ny adresse? Det ville vært kjipt.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det er ikke noe automatikk i at to nabohus er koblet på samme sentralen, selv om så ofte er tilfelle

2. Er du sikker på at naboene dine ikke også har SURF fra NGT? Surf produktene til NGT brukes av disse der de ikke har eget sentralutstyr, og leier kapasitet gjennom JARA/Telenor. Dersom dere er på sammen sentral, kan det også hende at NGT sin DSLAM er full, og at de derfor kun har mulighet til å tilby Surf.

Lenke til kommentar
Sist, men ikke minst, dama fra Telenor sa til meg at de kan senke prisene i september. Dette er uoffisielt ennå, sa hun, men kundene skal få beskjed om dette i begynnelsen av september (hvis det skjer).

hmm.. interessant... :D

Endret av Spydz
Lenke til kommentar
1. Det er ikke noe automatikk i at to nabohus er koblet på samme sentralen, selv om så ofte er tilfelle

2. Er du sikker på at naboene dine ikke også har SURF fra NGT? Surf produktene til NGT brukes av disse der de ikke har eget sentralutstyr, og leier kapasitet gjennom JARA/Telenor. Dersom dere er på sammen sentral, kan det også hende at NGT sin DSLAM er full, og at de derfor kun har mulighet til å tilby Surf.

1. Ja, det kan være noe i det, men her er det kun 1 sentral hvor alle er koblet til.

2. Jeg ser at du kan mye (de nevnte noe om DSLAM), men det er enda en ting jeg glemte å si - alle tre hus er helt nye, og jeg har flyttet inn litt før mine naboer - ca. 1 måned før de. Da burde jeg i alle fall få bedre linja enn de. :innocent: :!:

Og ja, jeg er sikker på at de kan få vanlig ADSL fra NGT - det sa NGT support selv.

Lenke til kommentar

Kansje jeg misforstår med slik forstår eg det du sa:

1. Du kan bare får Ngt Surf.

2. Naboene dine kan få "vanlig adsl fra Telenor.

3. Du kan få "vanlig adsl fra Telenor"

 

Vanlig adsl fra Telenor=Surf fra Ngt. Så da har du samme tilbud som alle naboene din og kan velge om du vil få produktet levert av telenor, eller om ngt skal leie linjer av telenor og levere deg samme produkt.

Lenke til kommentar
Sjekk denne linken å se hva som kan leveres til din adresse.

Det har jeg gjort for lenge siden. :(

 

ADSL tilgjengelig, normalt forbehold.

 

 

Produktinformasjon

Søkt produkt: : ADSL-BASIS

Mulig produktklasse: ADSL 384/128

Mulig produktklasse: ADSL 704/128

Mulig produktklasse: ADSL 1024/256

Mulig produktklasse: ADSL 2048/384

Mulig produktklasse: ADSL 3616/448

Mulig produktklasse: ADSL 4864/512

Lenke til kommentar
Sjekk denne linken å se hva som kan leveres til din adresse.

Det har jeg gjort for lenge siden. :(

 

ADSL tilgjengelig, normalt forbehold.

 

 

Produktinformasjon

Søkt produkt: : ADSL-BASIS

Mulig produktklasse: ADSL 384/128

Mulig produktklasse: ADSL 704/128

Mulig produktklasse: ADSL 1024/256

Mulig produktklasse: ADSL 2048/384

Mulig produktklasse: ADSL 3616/448

Mulig produktklasse: ADSL 4864/512

Dette sjekker naturlig nok bare hva som kan leveres på Telenor sitt utstyr.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...